Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 26 april 2012

Goda bullar och goda nyheter!

Idag har jag bakat 25 ljuvligt doftande bullar till kvällens föredrag om Självmord som min kompis Helene ska ha i lokalen ikväll. Vi har ingen aning om hur många som kommer - eller om nån kommer över huvud taget, men det visar sig! Jag har i alla fall gjort ett Event på facebook och gjort massa reklam där, plus att Helene har satt upp massa affischer på stan efter att hon var med i tidningen förra helgen. 
Det blir som det blir - vi kan inte göra så mycket mer nu...!!
Vad var det för goda nyheter då som titeln på detta blogginlägg skvallrade om?
Jo; Vi har fått svar från Framtidsbanken! Vi ska få 125 000 kr från dem i projektpengar!!! :D Men med en klausul: att vi får det där avtalet med kommunen som vi har kämpat för att få!
Vi har ju hört ryktesvägen att ett beslut från dem är på gång så det ska väl inte dröja alltför länge innan vi vet! Men får vi Nej från kommunen så får vi inga pengar från Framtidsbanken...
Så håll alla tummar ni har för att vi ska få ett positivt besked!!!


Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Håller jättemånga tummar både för avtalet och för föredraget!

Anneli Sjögren sa...

Tack Ärkis!! ♥

Eva Lövgren sa...

Lycka till! Håller tummarna!!

Anneli Sjögren sa...

Tack så mycket Eva och välkommen till min blogg!! Kul att du tittade in och lämnade ett tassavtryck!! :D