Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 6 oktober 2010

En händelserik dag

Idag har jag haft dagen fullspäckad!! Imorse träffades vi som går Socialt företagarkursen i Avesta C och genomförde vår marknadsundersökning. Det var så där lite halvjobbigt...! Det kändes lite som att man störde folk och vissa ville absolut inte svara, trots att det tog max en minut!!
På tisdag ska vi samlas här hos mig på möte och göra en utvärdering av alla svaren vi fick in. Det ska i alla fall bli spännande!! :D

När jag kom hem från stan så satte jag fart med att röja in da house - jag hade nämligen ovanligt besök här på eftermiddagen: 3 handläggare från socialkontoret!! Vi ska bli avlastningsfamilj åt en ensamstående mamma med en dotter i yngsta sonens ålder (d v s 11 år) och då måste ju socialen kolla att vi är godkända som sådana. Och det var vi visst!! :D Vi får väl se hur lång tid det tar tills första helgen vi ska ha tösen hos oss!

På kvällen kom min "PSYCH-K-kompis" hit. Vi brukar alltid fika och "lösa världsproblemen" innan vi balanserar varandra - så också idag!! :D
Men nu kommer vi inte kunna ses på 2 veckor, då kompisen ska på kurs med jobbet och sen ha semester och ta med familjen till England - den lyckosten!!

Själv ska jag gå och lägga mig!! Imorgon ska jag ringa på fler lokaler!! :D

Anneli.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande att ni ska få ta hand om en liten flicka =) Har ni inte nog undrar jag?

Klockan var 11 när du skrev att du skulle gå och lägga dig så jag hoppas verkligen att du är i sängen och snarkar nu!

Jag har svarat också på dina intressant kommentarer i min blogg =) Du får verkligen igång mig ibland och jag skriver hur långt som helst!

Kramar! Och godnatt =)

Anonym sa...

Oj, vad snällt att bli avlastningsfamilj! Jag har aldrig hört talas om det tidigare! Hoppas att allt går bra med det!

Anonym sa...

Hallå Anneli! Såg du satt in massa pengar. Vet inte om jag mailade dig om att man kan få en ny mugg om man reklamerar den. Så då får du skicka ned den igen. Men har du tur så vinner du en ny mugg.

De har tydligen uppmärksammat några muggar som inte håller tätt (läser jag på deras sida på facebook). Ha en underbar dag! KRAM

Anneli Sjögren sa...

Artemis: Jag tror aldrig att jag kan få nog av barn!! Jag är en filantrop av stora mått, och barn ligger mig extra varmt om hjärtat!! Dessutom så har ju 3 av mina 5 barn flyttat hemifrån, så här finns allt plats för ett extrabarn!! :D
Jo, jag gick faktiskt och la mig och sov faktiskt ganska gott!! Ibland är jag duktig!! :D
Det ska bli spännande att gå in på din blogg och läsa vad du skrivit efter mina kommentarer!! Men det är konstigt att jag inte får dem på mailen - jag har kryssat för att jag vill det - många gånger!! Men det verkar inte funka...!

Jenny: Ja, det kommer nog att gå bra!! Hon är ju i samma ålder som min yngste son och de kan nog hitta på mycket bus tillsammans!! ;-)

Vera: Massa pengar och massa pengar...! Tyckte att du var för billig...!! ;-)
Men vart skickar man muggen för att reklammera den?? Har du nån adress??

Lena sa...

Det låter som en jättespännande kurs du går i. Brukar du gå kurser?

Anneli Sjögren sa...

Ja, det är spännande!!
Kurser går jag så ofta jag får tillfälle (och råd)!! Jag är så nyfiken och gillar att utveckla mig, så kommer det en kurs inom nåt område som intresserar mig så försöker jag att gå den!! Det är väl så man blir sån här mångsysslare...!! :D

Lena sa...

Härligt. Jag håller med dig om att det är utvecklande att lära sig nytt. Det försöker jag också göra. Spännande att ta hand om andra barn.

Anneli Sjögren sa...

Ja, det är också spännande - fast det har jag gjort i hela mitt liv!! :D Men jag älskar barn så det har jag inget emot!!

Lena sa...

Har ni varit avlastningsfamilj tidigare?

Anneli Sjögren sa...

Nej, aldrig avlastningsfamilj. Men jag har jobbat många år inom barnomsorgen, varit barnvakt åt massor av ungar och jag var bara 6 år när jag blev moster för första gången!! Efter det fick nåt av mina syskon barn ungefär vartannat år ända till jag själv började yngla av mig!! Så barn har det funnits omkring mig så länge jag kan minnas!! :D