Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 11 oktober 2010

Lite depp och lite pepp!

Tyvärr är jag lika trött idag som jag var igår, men jag skriver ändå!!
Söndagen på Healingmediumkursen började mycket bra med meditation och healing där vi delade upp oss i grupper om tre så en fick ligga på massagebänken och två gav Healing och sen bytte vi så att alla fick både ge och få! Jag fick jobba med kursledaren Andreas och en till. :D

Men på lunchen hände något tråkigt. En av deltagarna satte på sin mobil för att ringa hem och fick då veta att en nära och mycket kär släkting blivit dödad i en olycka tidigt på morgonen. Hon blev förstås helt knäckt och vi andra försökte trösta så gott det gick! Senare på eftermiddagen så gjorde vi en jättefin ljuscermoni för våra nära och kära i andevärlden, innan vi skiljdes åt för denna gång.
Tänk på det gott folk, att vi vet aldrig när det är vår tur...!

Men nu över till nånting helt annat!!
Eftersom det är måndag idag så har jag vägt och mätt mig igen. Inte kul!! Här skulle jag kunna svära en låång ramsa, men besparar er detta...! Men jag skulle kunna säga det så här: Än en gång så har jag trotsat fysisk lag om vad som är möjligt!! På en vecka har jag gått upp 1½ kg och ökat midjeomfånget med nån dryg centimeter. På EN vecka!!! Det borde vara omöjligt - speciellt med tanke på att jag inte har gjort nåt annorlunda mot vad jag brukar!! Jo, en sak...! Jag har på två dagar ätit sammanlagt 1 äpple i min mat...
Man kan väl inte gå upp 1½ kg på 2 X ½ äpple!?!?!
Fast enligt Sten Sture Skaldeman så stängs fettförbränningen av i flera dagar om man äter mer kolhydrater än vad man tål och jag verkar inte tåla kolhydrater särskilt bra...! Men ändå..!! Jag fattar ingenting!! När jag ställde mig på vågen imorse hade jag en förväntan att jag skulle ha gått ner lite - men tänk så fel man kan ha!! *Suck*

Nä, nu tar vi nåt roligare tycker jag!! Här kommer det:
Jag tror att jag har hittat en passande lokal!!! :D Den är inte perfekt, men den duger rätt bra!! På vissa sätt är den bättre än vad jag tänkt mig (fler rum) och på andra sätt lite sämre (bara en toa och att samlingsrummet kanske är i minsta laget). Men jag tror den kan vara rätt bra ändå!! Och det bästa av allt är hyran!! Den är riktigt hyfsad och drygt halva priset mot den lokalen som jag tittade på först!! Tjoho!! :D
Jag vill kolla lite till på några andra lokaler, prata med lite folk och räkna lite mer på ekonomin innan jag bestämmer mig, men det börjar kännas riktigt hoppfullt!! :D

Anneli - soon in da new house??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det gäller att vara tacksam för varje dag vi får i livet. det värsta är när vi tar det eller andra människor för givet. Go, Anneli - det låter som pusslet börjat ta form. Härligt.

Ang. blogginlägg: Ja, Dalarna är fantastiskt! Jag har alltid sagt jag kan tänka mig på där. Men jag/vi vill ju komma närmare vår släkt, så det är nog småland vi hamnar i, så småningom. Men min far har tankarna på Dalarna när han gått i pension dock.

Anneli Sjögren sa...

Klok far du har!! ;-)

Ja, det är spännande att lägga pussel!! Särskilt när det är sitt eget livspussel!! :D Men DU, va' läskigt det är!!! Särskilt med tanke på den ekonomiska biten!! Det gäller att få debet och kredit att gå ihop!!

Anonym sa...

nej nej, jag menade inget illa! Jag vill bara inte att du ska känna att skrämmer bort folk med det du skriver, jag är som jag är men de flesta människor är ganska tuffa och tål ;-)

urbanista sa...

Fint att hon fick vara bland goda vänner när hon fick beskedet.

Den här lokalföljetongen är så rafflande! Har du förstatjing på den här lokalen nu då?

Anneli Sjögren sa...

Artemis: Jag har skrivit en långt svarskommentar på din blogg, så jag gör inte det här! Det är ju ändå mer mellan oss och kanske inte så allmänt intressant...!

urbanista: Ja, jag har förstatjing på den här lokalen! Sen innebär det kanske inte att jag får den i slutänden...! OM nån skulle komma och säga: "Jag betalar dubbla hyran" så kanske de hellre tar den personen...! Sen måste ju jag bli godkänd och ha en verksamhet som de i huset godkänner. Jag tror inte att de t ex hyr ut till nån som har en bullrig verksamhet! But it's looking good, it's looking good!! :D