Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 15 september 2011

Nyskördat!

Idag har Janne och hans föräldrar tagit upp potatis och morötter.
Ca 70 kg morötter på lite drygt halva landet och 200 kg potatis, vilket är nästan hela landet (det är bara några rader kvar att ta upp)! De ligger nu i jordkällaren och väntar på att bli uppätna! :D
Se och dregla!! :P :D ;-)
Fast jag äter ju inte av potatisen - det är på tok för mycket kolhydrater!!
Morötter däremot äter jag lite av - t ex i morotssoppan jag gjorde härom dagen! :D
Mötet igår gick jättebra! Vi ska börja tota ihop en offert till kommunen om att de köper X antal timmars jobb av oss i veckan i 6 månader. Förhoppningen är att de kan betala i förskott så att vi kan få loss lite kapital! :D
Vi får se hur det går!!

Anneli.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag vill också ha en man som kan odla till mig (får lägga till det på listan.. han får gärna vara teknisk också).

Hoppas det rullar igång med företaget nu, det är ni så värda <3

Såg att du skrev till Lesly om att ha en cirkel när du kommer till Stockholm. Vi kan ju ha det hos mig då. Kram kram

Anneli Sjögren sa...

Tack Maria!! Cirkel hos dig - det var typ det jag hade hoppats på!! :D

Apropå lista: Be careful what you wish for - it might come true!! Det gäller att vara specifik och tänka vad saker verkligen innebär...! :P