Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 6 september 2011

På språng!

Hela förmiddagen har gått åt till att ringa (bl a skatteverket och försäkringsbolag) och kolla hemsidor efter olika "intressenter" som kan bistå vårt Sociala företag på olika sätt.
Imorgon har vi möte igen och då ska jag redovisa resultatet av mina ansträngningar!
Tyvärr blev det inte så mycket att rapportera...!
Mötet igår gav förresten inte så mycket det heller, mer än ett par nya trådar att följa upp. Men skam den som ger sig!! På nåt sätt ska vi få det här att funka!! Tänker då närmast på finansiering, löner och sånt. Arbetsförmedlingen har lovat att vi ska få lönebidrag, men det innebär att föreningen/företaget måste betala ca 20 % av lönen + arbetsgivaravgifter och vart ska vi få de pengarna ifrån - det är ju så mycket annat som kostar också!! Men det är det jag håller på att undersöka nu! Vi får se hur det går! :D

Igår glömde jag bort att skriva hur det gått med vikten så det kommer här i stället:
3 hg ner!
Men jag fattar inte hur min kropp funkar!! Utan att förstå varför så går jag först upp ett helt kilo på en vecka, men att bli av med det är en betydligt segare historia...! I den här takten kommer det ta 3 veckor...! *Suck*
Om jag var rik så skulle jag allvarligt fundera på fettsugning och korrigerande kirurgi!! Det här är sååå träligt!!
Men nu har jag inte de resurserna så det är bara att anpassa sig till min verklighet! MEN DET ÄR UNDER PROTEST!! :P

Nä, nu ska jag in till stan och handla fika till kvällens Mediala utvecklingscirkel, och sen sover jag kvar i lokalen så att jag vaknar på plats till mötet!! :D
Ha det!!

Anneli.

Inga kommentarer: