Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 2 december 2011

Recensioner, del 2

Idag doftar huset gott av pepparkaksdeg som jag har gjort här på morgonen, så i helgen ska killarna och jag baka pepparkakor!! :D Kanske, kanske blir det lussebullar också, men det beror på vad jag orkar! Vi får se!! Jag skulle vilja hitta på nån slags LCHF-lussebullar också, men det får komma i andra hand! Barnen får gå i första hand - julen är trots allt deras högtid!

Här kommer nu den 2:a och avslutande delen av mina recensioner för denna gång!
Jag börjar med Ekotandborsten! Jajjamensan, såna finns också!!
Dessa är 100 % naturliga och 100 % komposterbara!
Jag har bara borstat mina tänder 2 gånger med en av dessa tandborstar och det var väl så där...!! Jag är inte överförtjust kan jag säga...!! Tänderna blev rena och fina, men jag tyckte att borsten var aningens för hård och skaftet lite för kort och allt annat än anatomisk...!! Men man kanske vänjer sig!?! Men vetskapen och känslan av att de är helt naturliga kändes skön trots allt!! :D

Ceraten jag köpte gillar jag desto mer!!! Ganache for lips var väldigt lika de cerat som jag gör själv, d v s helt suveränt sköna och bra!! :P Tyvärr inte Ekologiska, men väl helt naturliga!
Hurraw är också helt fantastiska OCH de är Ekologiska!!
Samtliga cerat luktar och smakar jättegott och funkar precis som cerat ska!!
Några av dessa cerat ska packas in i små paket och ges bort till Julklapp - men till vem/vilka... ja, det säger jag inte!! :D
Sist ut blir Lulu's Luscious Hand/Body Butter. Denna burk är en liten "travel size"-förpackning som jag fick som present med min beställning!
Här nedan ser ni den tyvärr suddiga bilden av framsidan på burken:
Och här den till lika suddiga bilden på baksidan! Sorry about that, folks!! (Suddigheten alltså!)
Innehållet då?? Jo: högsta betyg!! Den här vattenfria salvan/cremen är perfekt på all torra hudpartier, eller på läpparna om man så vill. Den är Ekologisk, doftar gott och liksom smälter in i huden och gör den mjuk och len!! Me like - alot!! :D

Då återstår bara en sak innan jag avslutar detta blogginlägg för idag, och det är länkarna till Maryfly Organics och Loveko. Klicka bara på namnen så kommer du till respektive företag! Och kom ihåg att de har fraktfritt ända fram till Jul, så passa på att handla nu!!

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Kolla i din mobilkamera om du har möjlighet att använda en inställning som heter makro. I så fall kan du ta bilder på närmare håll, just som burkbilden.

Och du ställer väl in skärpan genom att först trycka in knappen halvvägs och låta kameran fokusera innan du sedan trycker av?

Anneli Sjögren sa...

Jag HADE den inställd på Makro OCH skärpan inställd på burken - och ändå blev det inte bra!!
Men vad kan man begära av en mobilkamera...!?! -_-

tantista sa...

Min tar jämförelsevis bra makro men inte alls särskilt bra "vanliga" bilder. Jag längtar efter en riktig kamera. Men, som dom säger: Den bästa kameran är den som man faktiskt har med sig... (och när jag hade en riktig kamera så tyckte jag det var knöligt att bära den med mig).

Japanerna har utvecklat en kamera som man kan ringa med, istället för det rådande idealet telefon som man kan plåta med. Men den kom aldrig till Sverige. Jag fattar inte varför.

Anneli Sjögren sa...

Ha ha!! De är smarta de där Japanerna!! :P
Synd att den kameran inte kom hit!
Ja, regelrätta kameror blir ofta knöliga att ta med sig. Telefonen är ju näst intill fastklistrad på en så det är ju trots allt bra att de flesta har en kamera också! :D Synd bara att de har sämre bildkvalitét..!!
Nä, nu ska jag gå och lägga mig! Jag fastnade i en film som inte slutade förrän nu...! :P