Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 17 december 2011

Städat lite...

Hej allihopa!!
Nu har jag inte bloggat på några dagar...!! Jag har helt enkelt varit för trött och oinspirerad!!
Men idag fick jag en liten energikick som jag använde till att städa och pynta i vardagsrummet!
Så här fint blev det på pianot! :D Vanligtvis brukar här stå två foton på mina föräldrar, men de fick flytta på sig så att jag fick plats med denna sköna blandning, bl a av barnens alster och julkrubban! :DHär ovan ser ni två keramikänglar som jag fått av min mamma för många år sen. De är obligatoriska som juldekoration i mitt hus!! :D Bakom dem är en grej som Adrian gjorde i slöjden för några år sedan!På bilden här ovanför ses bl a Lucian som äldsta dottern Linnéa gjorde när hon var 4 år! Den har två ansikten: det på baksidan som inte syns på bilden gjorde hon då som 4:a-åring. 2 år senare tyckte hon att den inte var tillräckligt fin så då ritade hon på ansiktet som syns på bilden! :P De två små tomtarna längst ut i hörnorna har hon också gjort - den till vänster när hon var 4 och den till höger när hon var 5 år!Sist men inte minst: årets julgran!!
Adrian kunde inte bärga sig - han ville klä den på en gång!! Men han fick bara hänga i lite grann - jag tycker att det är lite fööör tidigt att klä granen...!!
Janne satte i ljusen och stjärnan högst upp i alla fall...! Så nu börjar det se lite juligt ut här i den Sjögrenska huset!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: