Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 24 juni 2011

Midsommarkatter

Klockan är snart halv 4 på natten och här sitter jag och bloggar...!
Kan jag inte sova kanske ni undrar.
Jo, då! Jag behöver bara blunda i en halv minut så sov jag nog!!
Men vad i hela friden gör människan uppe då, undrar ni säkert.
Jo: agerar barnmorska!! :D Vår katt Teyla har precis klämt ur sig 4:de ungen!! Vi tror det blir en till...! Inte kan man gå och lägga sig då heller!! Till och med Janne - som normalt är väldigt kvällstrött, sitter hos Teyla och övervakar att allt går bra! :D
Jag lägger ut ett foto eller två lite senare! Antagligen imorgon!

När jag ändå sitter här och skriver så kan jag passa på att berätta att Maria från bloggen Harmonia kom tillbaka hit igår eftermiddags! :D Hon ska bo i lokalen igen och stanna ända till jag åker ner till Stockholm i början på Juli, då hon naturligtvis åker med mig hem!
Mina älskade söner åkte till Stockholm 2 timmar efter att Maria kommit hit. Det blir konstigt att fira midsommar utan barn!! Det har jag inte gjort på 29 år!!
Men jag ska nog överleva det för ikväll ska Maria och jag på midsommarfest i Stjärnsund som ligger några mil från där jag bor. Det ska bli jättekul!

Nu fick Teyla ut en unge till!! Då är de 5 stycken nu!! Men hon beter sig som att det kommer en till...!! Hmmm...! Det räcker med 5 tycker jag...! 6 kattungar får knappt plats att dia samtidigt! Men det blir som det blir!!
Titta in här imorgon igen om du vill veta hur det gick och hur det blev!!

Tills dess:
HA EN RIKTIGT FIN MIDSOMMAR!!

Anneli.

2 kommentarer:

Mats Nyström sa...

Hej Anneli!

Hoppas allt är bra med dig och att det gick bra med kattungarna (och att du fick sova lite sedan...). :D

Glad fortsättning på midsommaren.

Kram
Mats

Anneli Sjögren sa...

Hej Mats!! Kul att du tittade in!! :D
Jo då, lite sömn blev det - tillräckligt för att orka med Midsommarfesten!! :D
Kattungarna verkar må prima!! Om du vill veta hur många de blev tillslut så får du titta in här på bloggen igen, för jag ska strax skriva ett blogginlägg där det kommer att avslöjas! :D ;-) :P
Glad fortsättning på Midsommaren till dig och Patrik också!! KRAM!!