Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 21 oktober 2011

Förändring...

Tidningen Aftonbladet har en artikel om farliga stekspadar och andra köksredskap. Läs den HÄR!
Jag är övertygad om att tillverkarna VET att de har giftiga tillverkningsämnen i sina produkter, men de verkar inte bry sig! *Suck*
Och det här är bara ETT exempel!! Otroligt mycket av det vi dagligen använder innehåller massa gifter!!
Hur ska vi kunna skydda oss och våra barn??

Hemma kan man ju försöka använda så mycket naturmaterial som möjligt - men på dagis, i skolan, på våra arbetsplatser och ute på olika matställen har vi ingen större möjlighet att kontrollera eller påverka...!

Allt mer förstår jag de här personerna som mer eller mindre vänder samhället ryggen och flyttar ut på landet, bygger lerhus, odlar sin egen mat och försöker bli självförsörjande och så oberoende det bara går av vårt vanliga samhälle!!

Det finns naturligtvis olika sätt att påverka och förändra, men ett har jag lärt mig av mina år på denna planet:
ALL förändring börjar med mig själv!! ALL förändring!
Vi kan aldrig förändra någon annan - bara oss själva!
Och vi kan bara göra så gott vi kan!!

Min mamma brukade säga:
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Om alla gör något blir allting gjort"!
Helt klart är det så!!

Vi får helt enkelt försöka vara den förändring vi vill se!! Så gott vi kan!!

Anneli.

Inga kommentarer: