Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 27 oktober 2011

Samma hörna igen...

Jag var lite orolig att min Sydafrikanska lökväxt skulle ha blommat slut medan jag var i Stockholm, men det hade den inte!! :D Så här kommer ett nytt kort på min lilla hörna i vardagsrummet:
Som ni ser så tynger blommorna ner så pass att stjälken har böjt sig ordentligt!
Här kommer en närbild på de söta små blommorna:
Som jag har sagt förut så luktar den tyvärr inte så gott (som en lökfylld jordkällare ungefär...) och speciellt nu när jag har hållit på att ta på den så har doften blivit ganska markant...!!
(Note to self: Rör inte vid den Sydafrikanska lökväxten!!) Men det ska väl gå att vädra ur utan större problem!! :D

Idag på förmiddagen så har jag bakat LCHF-knäckebröd som just nu ligger på tork i ugnen. Om det blir gott (vilket jag tror att det blir) så lägger jag ut en bild + receptet imorgon! Idag hinner jag inte för jag ska alldeles straxt iväg till lokalen för att städa efter hantverkare som varit där idag och bytt ett fönster, och sen är det ju Sorgbearbetningskurs igen!
Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...!! :P

Anneli.

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Vilken underbart fin blomma! Hehe lite synd att den inte luktar lika gott..
Duktig du är som bakar knäckebröd! Tänker alltid att jag ska börja baka mitt bröd själv men tycker inte jag hittar tiden till det... Har gasugn också så tycker det är svårt att lyckas med bakningen.. :/

Önskar dig en fin helg!

Anneli Sjögren sa...

Hej nurseblog!
Ja, blomman är väldigt fin, men det är inte därför jag har den! Bladen går nämligen att äta och är tydligen goda nedklippta i en sallad!! Tänkte att jag skulle testa det när den har växt till sig lite mera! :D
Ang hembakt bröd så är jag uppväxt med en familj där nästan allt bröd bakades hemma, och nu när jag inte äter vanligt bröd eftersom jag äter enl LCHF och utbudet på brödhyllorna i vanliga affärer gapar tomma med LCHF-bröd så får man göra det själv!! :D
Men att baka i en gasugn kan vara en utmaning...!! :P
Ha en fin helg du också!! Läste att du var ledig, så passa på att njuta!! :D