Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 2 oktober 2011

Kolhydrater

Nu får det anses bevisat en gång för alla!! Kolhydrater är inte bra för mig!!

Den här veckan - och speciellt de sista dagarna - har jag fuskat och ätit ganska mycket kolhydrater...!
Det började i onsdags när vi var i Rättvik på seminarium. Till förmiddagsfikat tog jag en bit av ett supergott bröd som heter Tuttul. Det är ett slags tunnbröd kan man säga.
Till lunchen åt jag nån slags gryta gjord med Quornfärs, men vad som var mer i den vet jag inte.
Till eftermiddagsfikat åt jag 4 bitar mörk choklad.

I torsdags smakade jag en liten bit av en muffins, åt ganska mycket morötter och nötter, plus att jag de senaste 4 frukostarna har jag ätit 1 - 2 mackor, visserligen low carb-bröd, men ändå...!

I fredags skötte jag mig ganska bra, förutom frukostmackorna, men igår...!! Oj, oj, oj!! Chili cheese och lökringar på MAX - det var INTE bra...!! (Fast himla gott...!)
Dessutom har jag ätit lite äpple flera dagar på raken, och det är ganska mycket kolhydrater i äpplen. (Men det är också himla gott...!!)

Idag har jag gått omkring och varit småsugen hela dagen!! Det är numera en ovanlig känsla och först kopplade jag inte varför, men när jag ser tillbaka på de senaste dagarnas kolhydratintag så förstår jag precis varför!! Och så här vill jag inte känna!! På den tiden jag åt lite fett och mycket kolhydrater var livet en ständig kamp mot suget efter nåt gott, och dit vill jag inte igen!!

Till råga på eländet så har jag nästan inte ätit ett enda ägg på hela veckan!! Ägg - för er som ev inte vet det - tar mer energi av kroppen att smälta än det ger i kalorier och är därför ett ypperligt livsmedel när man som jag kämpar med att gå ner i vikt!

Jag vet inte om jag törs ställa mig på vågen i morgon bitti!!! Det kommer nog inte att bli kul...!!

Men det bästa med att ha hoppat av tåget är att man kan hoppa på igen!! Med andra ord: Dags att skärpa sig!!
Viktuppdatering kommer imorgon - trots allt!! :P

Anneli.

2 kommentarer:

monikah sa...

ojoj att du orkar skratt kram kram

Anneli Sjögren sa...

Tja...!! Jag orkar inte väga så här mycket längre, så jag väljer att "skärpa mig"!!
Sanningen är också den att jag inte mår nåt bra av kolhydrater, så sååå himla svårt val är det inte!! Bara ibland....!! :P
Kram!!