Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 31 oktober 2011

John Blund

Här kommer ett snabbt inlägg innan John Blund hämtar mig!!

Idag har jag fått hem min "mittemellan-unge" Ylvali!! :D
Jag hämtade henne på Krylbo Station straxt efter kl 13.00. Brorsorna jublar och skrattsalvor har hörts från Martins rum hela kvällen! :D
Finns det något härligare ljud än skratt från barn?? Tror nästan inte det!! Älskade ungar!! ♥ ♥ ♥ (Fast de är inte så små längre...!) :P
Tyvärr stannar hon bara ett par dagar, men det är bättre än inget!! :D

Jag var så sugen på att baka idag, men av det blev det inget!! Om jag orkar upp i tid imorgon hinner jag kanske baka då istället, för sen kl 16.00 ska jag få massage av ärkepolaren Katta och efter det är det Andlig utvecklingscirkel på kvällen. *Längtar*

Eftersom det är måndag så vägde jag mig imorse. På de 2 veckor som gått sen jag stod på vågen sist så har jag gått upp 3 hg... :-( Ja, det var väl inget annat att vänta... Det har blivit alldeles för många mackor på sistone. Visserligen Low Carb-bröd (från affären), men det blir för många kolhydrater...!! Jag märker på en gång att det triggar igång mitt sug "efter nånting gott" och då blir det lätt att man äter lite mer än man borde!!! Choklad t ex....!! :P
Ja, ja..! Jag orkar snart inte bry mig längre!! Och faktiskt kan det vara bra att "ge upp"!! Jag vet folk som kämpat och kämpat med att gå ner i vikt och sen när de ger upp och säger "nu skiter jag i det här" så har de börjat gå ner...!! Fast det känns läskigt att släppa taget...! Får fundera på det där...!! :P

Men nu knackar John Blund på ena axeln!! Dags att inta horisontalläge!! :D

Anneli.

2 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Hej vännen! Du behöver nog inte ge upp helt men kanske släppa på det ett tag och ta en paus innan du med nya tag försöker igen :) Lycka till och ha tålamod.

KRAM

Anneli Sjögren sa...

Nä, ge upp helt är inte ett alternativ!! Men kanske byta "strategi" eller nåt...!!
Ta en paus känns inte riktigt som att jag vågar göra, men att försöka att inte vara så resultatinriktad utan istället bara fokusera på vad jag mår bra av...!! Ska försöka!!! :D
Tack för pepp!! KRAM!!!