Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 27 juli 2013

Det tar sig...

Idag har maken och jag jobbat på ute i Da House nästan hela dagen. Mina fötter är inte glada på mig och tvingar mig till vila med jämna mellanrum, men jag har fått ganska mycket gjort ändå!
Medan jag har gjort ordning i köksskåp och lådor (och förstås diskat massor igen...) så har Janne flyttat runt möbler och lagt golv. Här kommer lite bildbevis:
 Mitt té- och kryddskåp.
 Skåpet med dricksglas och kannor bl a.
 Porslinsskåpet där även min, Kattas och Nettans (i nämnd ordning) koppar fick stå p g a platsbrist i téskåpet.
 Besticklådan.
 Ja, vad ska jag kalla de två sista lådorna...??
Som ni ser är det mest gamla grejer... Det mesta har min pappa haft när han levde och en del är t o m från min farmor!! Jag som är dotterdotter till en skrothandlare tycker att det är jättekul att ha kvar så gamla saker! Och så länge det är helt och funktionsdugligt ser jag ingen anledning att slänga det och köpa nytt!

Till sist kommer ett kort på Janne när han lägger golvet i vardagsrummet. Det är nästan klart nu! :D Och det blir såå fint!! ♥
Imorgon ska vi åka till lokalen och hämta det sista av möbler och prylar. Hoppas vi får med oss allt! 

Nu ska jag fortsätta lite till ute i Da House innan det är dags för TV-soffan en stund!
På återseende kära bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: