Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 26 juli 2013

Kaos + två fynd

Aj och oj och pust och stön! Det är mycket nu!!
Igår och idag (och egentligen flera dagar innan också) har i stort sett allting jag gjort på ett eller annat sätt haft med min flytt tillbaka till Da House att göra! Jag har packat och packat upp, diskat och ställt upp i skåp, packat och packat upp ännu mer, diskat ännu mer och så har det gått runt - varv efter varv! Jag känner mig helt färdig, men ändå vill jag fortsätta! Jag vill ju bli klar nån gång!! :D Men efter två högintensiva dagar sätter min kropp - och framför allt mina fötter - stopp! Huvudet vill men inte kroppen!! Så nu blir det seriöst soffhäng resten av kvällen!
Men imorgon sätter jag fart igen! Eller jag och jag....! Vi skulle jag väl förstås säga, för Janne och Martin har jobbat som sjutton idag med att bära och köra möblerna från lokalen till Da House, och än återstår det att köra ännu mera grejer! Om vi tar det imorgon eller på söndag återstår att se! Ett är säkert i alla fall, och det är att innan en enda pinal till kommer in i Da House så måste vi få lite ordning därute! Just nu är det minst sagt kaos...! Ungefär så här:
Och golvet är inte helt färdiglagt heller..! Så vi får börja med att få det som går på plats och få undan resten på nåt sätt så att Janne kan få golvet klart och vi kan hämta det sista i lokalen. Men vi har ju hela helgen på oss...!! ;-) Pust!!

Som titeln på dagens blogginlägg redan avslöjat så har jag gjort några fynd idag också! Jajjamensan!! :D
Det första fyndet gjorde jag på "Pias retur" här i Avesta. "Returen" som det kallas i dagligt tal är en Second Handaffär som har typ ALLT!! Jag var egentligen in där för att hitta lite grejer till lokalen nu när jag tar alla mina prylar därifrån, men jag hade turen att hitta några grejer till mig själv också! :D
Jag kan nog ha nämnt det förut en gång eller två här på bloggen, men jag älskar Tupperware!! Jag har redan ganska mycket som jag samlat på mig under åren, men mycket vill ha mer...!! ;-) Den läckra rosa skålen har jag redan två stycken av fast mindre + ett par andra "buttar" i samma färg och serie, så jag var ju helt enkelt bara "tvungen" att köpa denna också! Och priset var högst överkomligt: 20 kr!
Den lilla blå/gröna är egentligen två skålar som man även kan sätta ihop som ni ser.
Jag har en redan men den ena halvan är försvunnen, så naturligtvis kunde jag inte låta bli att köpa dessa när jag såg dem! Priset var rätt överkomligt även för dessa: 40 kr! :D

Dagens sista fynd var denna:
Ett kuvert...! Ja, nu var det ju inte kuvertet i sig som var själva fyndet egentligen, utan det som var inuti: ett presentkort på "Hand- & Fotmassage De Lux" av Katta och Nettan som jag fick i födelsedagspresent, men som jag la in i en kökslåda i lokalen och sen glömde bort...! Men nu jäklar ska den inkasseras!! :D Jag ska bara bli färdig med flytten först! :P

Anneli.

Inga kommentarer: