Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 23 juli 2013

Silvermåne

Såg ni fullmånen igår kväll?
Jag gick ut strax efter midnatt för att jag läst på facebook vad några av mina vänner lagt ut om s k "supermåne" och jag var bara tvungen att se det med egna ögon!! Sist det var "supermåne" var det molnigt så månen inte syntes över huvud taget, men natten till idag var stjärnklar som tur var!

Jag vet inte om jag inbillade mig, men jag tyckte att månen var större än vanligt och lyste extra starkt...! Det var nästan som att månen såg ut att vara av silver... Silvermåne... det låter fint på nåt vis..!!
Men är det nån som vet om det verkligen var nåt speciellt med fullmånen igår eller om det bara var inbillning??
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig ut, och även om jag haft det så tvivlar jag på att det blivit nån särskilt bra bild...!

Men nu har jag inte tid att sitta här!! Om bara en liten stund kommer mina cirkeldeltagare hit för sista Mediala Utvecklingscirkeln här i lokalen! Känns konstigt...! Men bra...! :D

Anneli.

2 kommentarer:

Sabine-Välbefinnaren sa...

Jag tror att det bara handlar om att månen är närmre jorden än vanligt. Men inte säker på varför den skulle se silvrig ut. Missade tyvärr detta... men kan tänka mig att det är väldigt vackert. Ha det gott. Kram

Anneli Sjögren sa...

Ja, det var väldigt fint! Nu ikväll såg månen ut precis som vanligt... Det är så att jag verkligen undrar om jag har inbillat mig... men månen såg verkligen silvrig ut igår natt!! Mysko...!! :P