Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 15 juli 2013

En samlares bekännelse

Jag brukar skylla på att min morfar var skrothandlare, men tyvärr får jag nog erkänna att jag på alldeles egen hand är ganska duktig på att samla på mig massa grejer...
När jag för snart 3 år sen packade med mig det jag ville ha med mig till lokalen så vart en hel del kvar ute i lägenheten och det är de prylarna jag nu har tvingats ta itu med....
I mitt huvud tänkte jag att jag skulle ha rensat ut det för lääänge sen, men det blev hela tiden uppskjutet till nån slags avlägsen framtid kallad "sen", och det vet ju alla att "sen" har en tendens att hålla sig i framtiden... Fast NU har den ju faktiskt kommit...! Och nu har jag jäklar i min lilla låda fått slita de här senaste dagarna - och Janne också!! Ett tag trodde jag inte att vi skulle hinna i tid, men som ett mirakel så fick Janne ut det sista alldeles innan min vän målaren dök upp idag! :D Och nu är han i full gång där ute! :D
Jag jobbar visserligen ofta bäst under tidspress, men det här var ju nästan löjligt...!! Jag har stått, gått och gnott så mycket de senaste dagarna att jag har superont i mina stackars svullna fötter och knappt kan gå, men samtidigt är det såå skönt att det äntligen är på gång!! :D Och det positiva överväger - helt klart!! Nu är det bara resten kvar... Putsa fönsterna t ex..! Och lägga golvet i vardagsrummet (men det är det Janne som ska göra)! Men när det och målning/tapetsering är klart i lägenheten så ska jag börja packa ihop alla mina möbler och grejer i lokalen, hyra ett släp och köra hit alltihop och sen packa upp och möblera! Roligt men jobbigt!! Men sen... sen ska jag ha en inflyttningsfest!! DET ser jag fram emot!!

Anneli.


Inga kommentarer: