Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 10 juli 2013

Mina smultron och mina hjärtan

Kommer ni ihåg bilden jag la ut på smultronblommorna vid vårt garage? Här kommer de i repris så slipper ni leta eller försöka minnas:
Idag åt jag några av de mogna smultronen - de första för i år faktiskt!! Mmmm...! Supergott!!
Jag tog bilden på smultronen här ovan när jag kom hem från jobbet vid 17-tiden, och sen åt jag upp dem!! :D Mmmm...! Och fler smultron kommer det att bli! Det finns både kart och blommor kvar! :D

På begäran så lägger jag ut ett foto på min tatuering som jag gav mig själv i födelsedagspresent för drygt 4 år sen. Jag har för avsikt att "fixa till" den, för den blev tyvärr inte helt bra... Jag ska bara hitta en duktig tatuerare som är villig att göra det! Och "trolla fram" pengar till det... 
Men symboliken med min tatuering är jag mycket nöjd med:
"Man äger inte sina barn. De är fria individer som jag älskar mer än mitt eget liv! Därav de hjärtformade ballongerna. Ballongerna är ihopknutna med en rosa rosett därför att syskonen alltid kommer vara förbundna med varandra - även efter att jag inte är här för att se till dem". 
Sen att det råkade bli 7 små hjärtan runt omkring är extra roligt eftersom jag har nummer 7 som mitt livs-tal enligt numerologin! :P

Det var allt för idag! Over and out!

Anneli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja smultron säger man inte nej tack till, huset jag senaste bodde i låg på landet och hade en hel del smultron i närheten , så det saknar jag.
Tack för tatueringsfotot, en klar inspiration

Anneli Sjögren sa...

Varsågod 3pa2!! Kul att kunna inspirera dig!
Smultron är bland det godaste som finns om nån frågar mig!! Jag är såå glad att ha några nära inpå vårt hus! Och det finns fler på nära håll dessutom, så här bor vi bra!! :D