Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 28 juli 2013

Pussel

Heeelt slut efter allt flyttande sitter jag nu här framför datorn igen. Hur jag ska lyckas släpa mig in i duschen om en stund är för mig en gåta, men det finns inte på kartan att jag kan gå och lägga mig utan en dusch! Jäklar i min lilla låda va svettigt det har varit idag (också)!

Nu är nästan alla mina pinaler hemkörda från lokalen, men det sista orkade vi bara inte med Janne och jag!! Och inte hade vi fått plats med det i bilarna heller! Det som är kvar är 6 hopfällbara stolar och 2 hopfällbara bord, lite smågrejer i ett skåp och så det som är i kylen och frysen. Men det tar jag en annan dag!
Att packa in i bilarna var som att lägga pussel! Tur att jag har blick för sånt där! Förmågan att se hur saker ska packas för att få plats har jag ärvt efter min mamma. Det fanns ingen som kunde få plats med så mycket i ett skåp, en låda eller en bil som hon! Jag minns när familjen skulle åka på semester och pappa hade packat in i bilen. Då stod hälften kvar ute på gatan!! Men när mamma kom ner och packade om så fick allting plats!! :D

Kaoset ute i Da House är värre än någonsin, men imorgon och övermorgon ska jag koncentrera mig på att få allting på plats! Det kommer också att bli som att lägga pussel kan jag tala om, för i Da House har jag bara ungefär hälften så mycket förvaringsmöjligheter som jag hade i lokalen! Visserligen har jag rensat ut lite grann, men mer lär behöva rensas! Jag har ju lyckats samla på mig en del grejor under åren jag haft lokalen, men nu har jag börjat fylla en kartong med sånt som jag inte vill ha kvar och sen lämnar jag in den på Röda Korsets Second Hand är det tänkt.

När jag fått lite ordning i Da House ska jag ta med er på en rundtur därinne! Det lär ta några dagar innan ni får se, men den som väntar på nåt gott....! ;-)

Anneli.

2 kommentarer:

tantista sa...

Jag minns när vi var i matbutiken tillsammans i Avesta och du fick ner halva butiken i en tunn liten tygkasse...! Du skulle kunna uppträda med det tricket! ;)

Anneli Sjögren sa...

Hahahahaha!!! Att jag inte har tänkt på det..!! ;-) *Fniss*