Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 11 juli 2013

Tra-la-laa

Idag är jag extra glad - av 2 orsaker:
1. Martin, som varit i Stockholm i 1½ vecka har kommit hem igen!! :D För hur länge är dock oklart... Han kommer med allra största sannolikhet snart att flytta till sin allra första egna lägenhet - i Stockholm...!! Suck... Men det är så det är med barn; de flyttar hemifrån - förr eller senare, det är bara att leva med! Och vart de flyttar har man inte så mycket att säga till om...! Stockholm är åtminstone inte på andra sidan jordklotet och storasyskonen har ju flyttat dit allihopa så det blir nog bra!! :D

2. Jens; min hjärtläkare ringde idag igen. Han ringde först på min mobil i förmiddags, men då kunde jag inte svara för jag satt i ett möte på jobbet. Då ringde han hem och pratade med Janne och frågade hur jag mådde. Janne svarade att jag mår bra och inte märker just nåt av att jag inte längre äter Sotalol, vilket är fullständigt sant. Sen verkar det som att Jens tog sig en funderare, för när han fick tag på mig nu på eftermiddagen så föreslog han att vi "tar sommar"nu och sen fram emot hösten så kallar han mig för en ny undersökning och/eller Holter-EKG. Och om jag börjar må sämre så är det bara att jag ringer så lägger han in mig då istället. Sounds like a plan tycker jag! :D Tjohoo!!
Det känns otroligt skönt faktiskt!! Så nu jobbar jag på som vanligt! Och så ska jag väl ha lite semester också, men jag har inte bestämt riktigt när än. Men jag har tagit ledigt på måndag och tisdag nästa vecka för då ska jag få hjälp med målning och tapetsering ute i lägenheten om allt går enligt planerna! :D

Och apropå lägenheten så kommer det nog att hända grejer där nu när Martin är hemma igen! Medan jag har varit på jobbet har Janne röjt undan så att Martins möbler kan bäras upp till hans gamla rum, där han får husera till det är dags för flytten till Stockholm, och när hans möbler är borta från lägenheten blir det lättare för mig att röja resten så att det går att måla och tapetsera och sen lägga det nya golvet som vi köpte i förra veckan! Och sen kan jag börja packa ihop alla mina möbler och grejer i lokalen och flytta tillbaka dem till lägenheten! Jag längtar!!!
Om det blir som jag vill så blir flytten den sista helgen i juli (27 & 28)! Mycket jobb är det fram till dess, och mycket jobb blir det med själva flytten och att komma i ordning där ute, men SEN har jag lovat polarna en inflyttningsfest!! :D DEN ser jag verkligen fram emot!! :D
Och NI kommer att få följa med ni också - åtminstone via bloggen! Jag ska försöka fota och skriva så ni får vara med på ett hörn! Om ni vill...! :D

Men nu väntar facebook, och sen John Blund! Vi ses folkens!!

Anneli.

Inga kommentarer: