Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 1 november 2011

Trångt i köket....

Vårt kök är fullt med ungdomar som lagar mat tillsammans. Det är förstås Ylvali, Martin och Adrian. De håller på att göra en pastasallad med färsk, ekologisk pasta, mosarellaost och grönsaker.
Det är ju bra! Men Janne väntar på att de ska bli klara för att han vill göra lunch till sig, och jag väntar på att de ska bli klara så att jag får baka LCHF-bröd...!!
Vi får väl se om jag hinner baka innan jag ska iväg på massage och Andlig Utvecklingscirkel...!! Det går inte snabbt där ute kan jag säga...!! :P
Tur att jag precis ätit färdigt min frukost i alla fall...!! :D

OM jag hinner baka idag så lovar jag att lägga ut bilder och recept imorgon!
Jag tänkte försöka mig på ett "hybrid-bröd", d v s ta receptet på det senaste LCHF-brödet jag bakade - som ju faktiskt blev riktigt bra (klicka HÄR för att komma dit), och nåt "hitte-på-bröd" med Bakerix-mjölet jag köpte från LCHF-butiken.
Enligt brödreceptet som står på Bakerixpåsen så ska man bara ha Bakerix och ägg till degen, men eftersom Bakerix är så himla dyrt vill jag gärna hitta på nån blandning så att priset blir humanare! Vi får väl se hur jag lyckas med det!!

Men nu låter det som att ungarna börjar bli klara ute i köket! Då ska jag snabba mig ut dit och sätta fart på brödbaket!! Håll tummarna för att det blir bra!!

Anneli.

Inga kommentarer: