Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 17 maj 2016

Blå, blåare, blåast!

Vissa personer sitter och ritar mönster, små blommor eller nåt annat när de pratar i telefonen. Jag har aldrig tillhört den kategorin, men igår kväll hände det. Typ... Jag hade på förhand bestämt med en vän att vi skulle prata i telefonen på kvällen, och för att få prata ostört - och utan att störa någon annan - gick jag ut till Da House. Det var nog tur det, för kompisen och jag pratade i lite drygt 2½ timmar! :o)
Under tiden vi pratade satt jag och färglade i min vuxenmålarbok, och så här långt hann jag:
Bara blåa nyanser på denna bild! :o)
Samtalet var ganska långt, men mycket trevligt och givande, och tiden gick fort tycker jag! När jag "tittade upp" efter att vi lagt på så blev jag förvånad över hur mycket jag hade färglagt! Jag hade varit så inne i vårt samtal att jag inte var medveten om hur långt jag kommit! "Times flies when you're having fun" heter det ju, och det kan jag skriva upp på att det stämmer! :o)

Nu ska jag bege mig till språkcaféet här i Nyhyttan. Men vad? kanske ni tänker. Det var ju måndag igår! Jo, det stämmer, och igår var jag både på Nyhyttans språkcafé och på stickcaféet inne i stan, men på språkcaféet här i Nyhyttan var det så många som inte kunde komma, och det skulle ha varit avslutning för terminen där, så cirkelledaren bestämde att det blir en ny avslutning idag istället/också! Så nu drar jag dit!! Adios amigos! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: