Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 8 maj 2016

Inspektionsrunda på tomten

Solen skiner så vackert över Nyhyttan och det är behagliga 23 grader i luften. Vem kan sitta inne då? Inte jag iallafall! Så jag tog min mobil(-kamera) och gick ut en liten runda på tomten.

Först gick jag fram till min lavendel för att de om det var några humlor där, men där var inte en endaste en. Lavendeln har ju inte slagit ut riktigt än, så det är kanske inte så konstigt. Den humlan jag såg igår var kanske bara där för att sondera terrängen för att veta vart den kunde få humlemat i framtiden?!? ;o)

Jag gick vidare ner mot vedboden och jordkällaren och såg att hallonbladen slagit ut redan!
Sen vände jag mig om och tog kort åt vedbodens håll:
Här har Janne haft ett riktigt sjå med att stapla veden för torkning. Mmmm... Den kommer värma gott i vinter!

Sen gick jag ner till stigen genom vår lilla skogsplätt, och nästan ute på ängen såg jag dessa:
Liljekonvaljblad! :o) Åh vad jag längtar tills liljekonvaljerna slår ut! ♥

Ute på ängen tog jag några foton mot odlingarna, och här kommer ett av dem:
I förgrunden är det svartvinbärsbuskar och bakom dem har Janne planterat olika rotfukter, dill, persilja, lök, olika kålsorter och västeråsgurka - allt ligger under odlingsväv.

Här samma odlingar från ett annat håll:
När jag gick upp mot huset igen möttes jag av vår hankatt Stark:
Han njuter också av det fina vädret tror jag, för han vill nästan inte vara inomhus längre!

Ja, det var min lilla runda det! Jag hoppas att ni också har det skönt i det ljuvliga försommarvädret!

Anneli.

Inga kommentarer: