Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 25 maj 2016

I baktakt

Som ni vet så försöker jag lära mig spela trummor, och har så gjort i drygt 3 veckor. Jag har tränat ungefär 20 minuter varje dag, och jag tycker att det går bättre och bättre, men är fortfarande av åsikten att det är sjuuukt svårt! Fast jag behärskar "yllemössa" rätt bra nu, till och med när jag t ex var 4:de takt kör dubbla slag med baskaggen! Svårt att förklara...
Jag har tränat på 4 olika takter: "yllemössa", "jazzyllemössa", introt till "Run to the hills" med Iron Maiden och introt till "Down with the sickness" med Disurbed. De två första går riktigt bra nu. Inte perfekt kanske, men hyfsat! De två senare.... hmm.... inte lika bra... Men de är sååå mycket svårare och går ganska snabbt, så det finns inte en chans att jag klarar att spela så fort som låtarna egentligen går!

Iallafall, lagom tills jag trots allt börjar tycka att det håller på att ta sig, kommer Adrian och tycker att jag ska lära mig att spela i baktakt. Som om det inte var svårt nog att hålla sig till en helt vanlig jämn takt liksom... Men det var inte så svårt som jag trodde! Jag har tränat på det sen i söndags (d v s för 4:de gången idag) och redan tycker jag att det går ganska bra! Men då, då kommer Adrian och säger att han tycker att jag snart ska lägga till vanliga "yllemössa"-takten samtidigt som jag spelar takten som är i baktakt!
Jag vet inte om ni förstår eller kan sätta er in i det hela, men jag säger bara: Hjääälp!!! :P Men det ÄR ganska kul att spela trummor, och jag är glad att jag (äntligen) har börjat! :o) Och jag tränar ju inte för att jag ska spela med nåt band eller så, utan mest för att hjälpa min utbrända hjärna att läka. Men OM jag mot förmodan skulle bli så duktig på trummor så att jag skulle kunna spela i ett band, så inte skulle jag tacka nej om nån frågade mig om jag vill vara med! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: