Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 3 maj 2016

R.I.P Teyla

Tennisarm har man ju hört talas om, och musarm... men stickarm...? Är det en diagnos?

Igår stickade jag så pass länge på de två språkcaféerna/stickcaféerna jag var på, att sista halvtimmen på stickcaféet i stan var jag tvungen att lägga ifrån mig stickningen för att det helt enkelt gjorde för ont! Kan man få stickarm? Jo, tydligen!

Idag känns det bättre, men jag ska nog hålla upp med stickningen en dag till kanske...Fast retfullt är det! Jag har bara 7 varv + avmaskningen kvar! Ja, och så fästa trådarna också förstås.
Så här blev fotot jag tog alldeles nyss! Solen fullkomligt vräker sig in genom fönstret så att skuggorna från några av krukväxterna syns så här tydligt! :o)

Medan jag var på språkcaféet här i Nyhyttan igår eftermiddags hände något tråkigt...
Janne skulle åka in till veterinären med Stark för nu har vi bestämt att han ska kastreras, men när det var dags att åka stod han inte att finna någonstans! Kattrackar'n hade rymt! Hmm... Han kände väl på sig nåt..!
Janne bestämde sig då för att ta med sig vår katt Teyla istället. Hon har haft problem med sina tänder och tandkött en tid och vi hade tänkt att ta henne till veterinären, men ville ta Stark först. Men nu blev det som det blev, och det visade sig vara tur det! När veterinären hade undersökt Teyla hade hon det tråkiga beskedet att det var inte bara tänder och tandkött som det var problem med, Teyla hade även cancer i svalget och strupen! Hade vi inte kommit in med henne så hade det bara varit en tidsfråga innan hon hade kvävts till döds av cancersvulsterna! :o(
Veterinären var förvånad över att Teyla mådde så bra, och åt så bra trots så långt gången cancer, och vi har ju inte märkt nåt som vi skulle kunnat tolka som att det var allvarligt! Det enda vi hade märkt var att hon dreglade och var lite "bitchig" mot de andra katterna om de störde henne!

Som ni förstår så var det inget att tänka två gånger på, utan Janne fick helt enkelt ta beslutet att Teyla skulle få somna in. När det var klart tog han med henne hem och begravde henne i vår skog bakom jordkällaren.
R.I.P Teyla Emmagan
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ Teyla blev 7½ år. ♥

Ja, det blev ju lite tråkigt avslut på det här blogginlägget, men vi har många ljusa minnen från Teyla och hon har för alltid en plats i våra hjärtan! ♥ 

Anneli.

Inga kommentarer: