Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 5 maj 2016

Ont, det gör ont...

Dagarna går och det blir ingenting gjort... Sen jag planterade lavendeln i zinkhinken och vitlöken i balkonglådan i söndags har jag haft så himla ont i fötterna att bara att ta sig ut till Da House varit en bedrift! Igår började jag bli lite bättre och idag är det som vanligt igen. Inte för att "som vanligt" är särskilt bra, men så är jag ju van vid att det är...
Meeen; det har inte hindrat mig från att öva mig på att spela trummor! :o) Jag har faktiskt spelat lite varje dag sen Adrian började lära mig i lördags, och nu börjar "Yllemössa" att sitta. Någotsånär...! :P Men när jag försöker spela "Yllemössa" med dubbelslag på vart annat eller vart fjärde slag med baskaggen (högerfoten alltså) så gör bara det lilla att jag lätt tappar bort mig! Men det går bättre och bättre! :o)
Men sen försökte Adrian att lära mig "Jazz-yllemössa", och ojojoj... DET var en utmaning kan jag säga!! Shitt Påmfritt! Men det ska väl gå bättre och bättre det med får jag hoppas. Träning ger färdighet! Och idag tränade jag i hela 40 minuter!

Hur har det gått med min 14:de bambudisktrasa då? Som jag skrev i tisdags så vågade jag ju inte sticka färdigt den lilla biten som var kvar p g a smärtor i vänsterarm och axel, men igår kunde jag inte hålla mig längre! Jag var bara "tvungen" att göra klart den!
Det blev t o m en liten virkad ögla på den! Och det lilla (7 varv + avmaskning + öglevirkning + fästa trådarna) var på gränsen till vad jag klarade av i ett svep, men envis som jag är så slutade jag inte förrän den var helt färdig!

Nu längtar jag efter att börja sticka på min 15:de disktrasa, men får nog ta det lite lugnt... Iallafall måste jag skärpa mig och inte sticka så länge i taget, och jag får ta många pauser. Då ska det nog funka! Och så har jag fått tipset att sticka på rundstickor istället för med "gammeldags flaggstänger" som min kompis Catharina uttryckte det i en kommentar på facebook! Rundstickor ska tydligen vara skonsammare för armar och axlar i o m att man inte behöver göra lika stora rörelser med såna.
Ja, jag får väl ta och undersöka saken och se var jag kan få tag på tockna däringa rundstickor då! :o) Men jag misstänker att jag inte kommer att kunna hålla mig borta från stickningen så länge... jag vill börja sticka NU! :P

Men NU är det dags att börja tänka på vad jag ska laga till middag, så stickningen får vänta!

Ha en trevlig Kristi Himmelsfärdsdag!

Anneli.

Inga kommentarer: