Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 20 maj 2016

Hejda mig någon!

Att jag är lite galen - det är ingen nyhet... ;o) Men nu har det slagit alla rekord! Eller... Det beror på vilken kategori vi talar om... Men i det här fallet, d v s inom stick-kategorin så har det nog banne mig tangerat rekord! Inte nog med att jag fäste alla 4 X 3 trådar på de senaste Bambudisktrasorna igår; jag stickade ungefär en fjärdedel på en ny också!
Jag tog många pauser - små pauser - så att jag inte skulle få ont igen och det gick faktiskt bra! :o) Men så tog det också typ halva natten! Men med bra musik i lurarna och en stor portion envishet så gick det!

Att fästa trådar tycker jag är bland det tråkigaste som finns (jag är så jäkla noga!), men att få börja sticka på en ny trasa hägrade tillräckligt mycket för att jag skulle bita ihop och fortsätta! Och belöningen blev 23 varv på en ny! :o)

"Crazy cat ladies" har man ju hört talas om, men "Crazy Bambudisktrasstickar-ladies" är inte lika vanligt förekommande! Vi är i en väääldigt exklusiv klubb (för inbördes beundran)! ;o) Klubben är så exklusiv så det är bara jag och mina löss som är medlemmar! Hihihi...!
Ja, jag sa ju att jag är lite galen! :P Men huvudsaken är väl att man är glad, och det är jag! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: