Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 7 maj 2016

Försommartecken!

Idag tog Janne fram utemöblerna och ställde på gräsmattan, och tanken var att jag skulle tvätta av dem lite efter vinterförvaringen, men det får vänta. Jag är så trött så jag nästan sitter här och somnar framför datorn...!
Jag har iallafall varit ute i Da House och vattnat blommorna, och även lavendeln som står utanför ytterdörren där. När jag kom ut efter att ha lämnat vattenkannan i badrummet där den brukar stå, så var det en humla som surrade runt bland lavendeln, men när jag tog fram kameran för att fota flög den iväg! Men det var iallafall roligt att få se humlan och att den hittat till, och verkade uppskatta, att det står en lavendel där! Det ger ju hopp om att det kommer fler humlor dit i vår och sommar, precis som tanken var när jag köpte den! :o) (Ibland BLIR det faktiskt som man har tänkt sig! Eller... Det har vi inte sett än, men det bådar gott iallafall! Och man kan väl få vara optimist!) (o:

Två försommartecken på samma dag - utemöblerna och humlan - det är inte illa!

Förresten kom jag på ett försommartecken till; Janne har varit ute i landet och börjat plantera! Olika kålsorter, morötter och rödbetor bland annat ligger nu i jorden! Det är ovanligt tidigt, men meteorologerna har lovat varmt väder så långt fram de kan se, och det ligger odlingsväv ovanpå så förhoppningsvis ska det funka! Time will tell!

Om en liten stund blir det kvällsmat i det Sjögrenska huset! Det är Janne som är så gullig och lagar mat idag! ♥ Gulle Janne ♥ Det är tur att jag har honom - speciellt en dag som denna när jag knappt orkar hålla upp ögonen...!

Anneli.

Inga kommentarer: