Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 22 maj 2016

Fullmåne, fågelkvitter och en presentförpackning!

Nu har vi varit utan internet en dygn igen. Morr på det!
Igår var jag riktigt upprörd på den här förnicklade internetleverantören vi har (vilken det nu är.. har ingen koll där), men så idag visade det sig att en sladd råkat åka ur... Men Morr på det också!! Utan internet "for no reason" liksom - det gör ju inte saken så mycket bättre! Och jag som hade förberett ett blogginlägg som jag av förekommen anledning inte kunde skriva! :o(
Men jag gör det nu istället! :o)

Det var som så att klockan 03.45 på morgonen mellan fredag och lördag råkade jag titta ut genom fönstret när jag skulle stänga av datorn och gå och lägga mig, och utanför lös den vackraste fullmåne! Det kunde jag förstås inte låta passera obemärkt förbi, så jag gick ut för att ta några foton:
Ser ni månen nere till vänster? Och dimman som låg som ett tjockt täcke över nejden! Det var trolskt vackert kan jag tala om ifall det inte riktigt syns på bilden!

När jag stod där på gräsmattan utanför vårt hus och tog kort så slog det mig att jag också kunde videofilma, för fåglarna kvittrade så vackert och jag hoppades att det skulle höras på videon. Här är resultatet:

Och visst hörde ni fågelkvittret? Annars får ni sätta upp volymen! :P

Nu börjar jag få lite bråttom, för idag ska jag på födelsedagsfest och måste snart åka. Det är min kära språkkompis Adalet som fyller år! För flera månader sen köpte jag en present till henne, för det var en sak som hon sa att hon ville ha, och jag råkade vara i en affär kort därefter där det hon ville ha gick att köpa, så då gjorde jag det!
Jag kan ju inte avslöja vad det är innan hon har fått det, men jag ska ge henne ytterligare en present (som ni om ni tänker efter säkert kan komma på vad det är... ;o), men förpackningen till den presenten gjorde jag redan i fredags kväll, och den kan jag ju visa så länge!

Det började med att jag tog de sista dadlarna ur sin förpackning:
Jag tänkte att den här går ju att pimpa så det blir en fin kartong att lägga presenten i.
Det enda presentpapper jag hade hemma är väl kanske egentligen ett julpapper, men det är varken rött eller grönt och har heller inga tomtar, så det fick duga!
Det var en hel del pyssel med att få till den, men resultatet blev riktigt bra tycker jag!
Och vad som var i paketet kan jag visa er imorgon! Men nu måste jag se till att få i mig lite mat och sen åka in till stan!

Hoppas ni har en lika trevlig söndag som jag tänker ha! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: