Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 13 maj 2016

Regnet trummar på fönstren och jag på trummorna

Och heeelt plötsligt kom regnet, precis som man just hade vant sig vid mer sommarlika temperaturer, och dessutom samma dag som blomknopparna i häggen utanför köksfönstret började slå ut!
Jag misstänker att häggen hade önskat att det soliga vädret varit kvar, men precis lika lite som vi vanliga dödliga kan styra över väder och vind, kan häggen göra det.

Men regnet är välbehövligt för skog och mark - det har varit väldigt torrt på sistone, och flera bränder har startats runt om i Sverige, men tack-och-lov också släckts rätt snabbt! Bland annat åkte jag förbi där en skogsbrand startat bara ett 50-tal meter ifrån vägen när jag åkte upp till Gävle i måndags, men den var släckt redan när jag åkte tillbaka en dryg timme senare!
Sen storbranden i Västmanland 2014 (som även hotade Avesta ett tag) är nog fler än jag extremt vaksamma när det luktar skogsbrand! Så, jag välkomnar regnet jag!

Annars tänkte jag bara ha en slö och händelselös dag denna fredag den 13:de! Det enda inplanerade är att öva på att spela trummor! Jag har faktiskt spelat varje dag sen jag för första gången i mitt liv fick en trumlektion för 2 veckor sen imorgon! När Adrian är i skolan brukar jag spela ungefär 20 - 30 minuter, men förra helgen när han var hemma hela tiden så spelade jag nästan en hel timme båda dagarna, coachad av Adrian! Och det tar sig, det tar sig! Nu kan jag spela "yllemössa" hyfsat bra i flera minuter innan jag dribblar bort mig! :o)

Adrian har kommit hem från skolan nu, och om en liten stund ska vi upp till trumsetet och banka loss! Jag har redan spelat lite idag, men det blev bara 10 minuter och kan vi ju inte ha det!! Minst 20 minuter vill jag träna varje dag! :o) Vill man bli hårdrockstrummis så är det bara att träna, träna och åter träna! :P Men det är inte lätt... Jag önskar att jag hade börjat när jag var liten eller åtminstone när jag var tonåring! För en 5-barnsmamma i sina bästa år (läs: från stenåldern ;o) är utmaningen desto större! Men skam den som ger sig!

Anneli.

Inga kommentarer: