Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 10 december 2010

Dag 26. Mina rädslor.

Hmmm...! Jag är inte rädd för speciellt mycket...!
Jag har ju min tro på att det finns en mening med allt som sker och att allt är utveckling, så vad finns det egentligen att vara rädd för?? Det är ju "bara" att hänga med i livets alla krumbukter och göra så gott jag kan!!
Having said that, så är jag naturligtvis inte så fri från rädslor som det här ovan ger sken av!
Jag kommer på 2 saker så här på direkten som jag är jätterädd för:
1. Att mina barn ska dö. Framför allt om de lider innan!!!
2. Att bli ett kolli på långvården och inte ens kunna borsta mina egna tänder eller torka mig i rumpan själv!!

Sen har jag ju såna här "smårädslor" som vid en jämförelse kan verka bagatellartade, t ex:
*Att inte bli accepterad eller omtyckt.
*Att "klampa i klaveret" så där ordentligt så att jag skäms över mig själv.
*Att verka dum/ointelligent.
*Att göra andra ledsna och besvikna.
*Att ha outhärdlig smärta.
*Att misslyckas.
*Att lyckas(!).
*Att inte vara tillräckligt ansvarsfull.
Och så vidare.... och så vidare....!!

Det man är rädd för drar man till sig! Det gäller att fokusera och ge sin energi till det man vill ha i livet!! Det jobbar jag på!!

Anneli.

Inga kommentarer: