Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 22 januari 2011

Annorlunda

Idag har jag inte varit i lokalen - det känns faktiskt rätt konstigt; en annorlunda dag helt enkelt! Det var länge sen jag bara varit hemma en hel dag!

Jag har bl a roat mig med att tillsammans med min näst yngsta son (som är 16 år) städa/rensa lite i köket. Vi hittade en bänk under alla kokböcker och annat som hamnat i en stor hög där!! ;-)
Sen har jag bakat LCHF-bröd i stekpanna! Här ser ni resultatet!!
Receptet hittade jag på härliga Birgitta Höglunds Blogg.
Som vanligt när jag ska baka eller laga mat så gjorde jag lite annorlunda mot Birgittas recept... Jag hade Kalonjifrön/svartkummin i, och bara den ost jag hade hemma (Jarlsberg) istället för Västerbottenost och getost och så gjorde jag dubbel sats när jag ändå var i farten!! Men gissa om det blev gott!! Super-supergott!! :D Tack Birgitta för all din matinspiration!!
Anneli.

2 kommentarer:

Birgitta Höglund's Mat sa...

Roligt att du tyckte om mitt bröd, din variant låter riktigt god den med :)
Tack för alla dina vänliga kommentarer, Anneli.

Anneli Sjögren sa...

Tack själv, Birgitta!! :D