Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 28 januari 2011

Det kom ett paket...

Det kom ett paket från Adlibris.
Jag visste att min kompis "tantista" beställt en present till lokalen och den nya föreningen Aurora Helhetshälsa som kommer att husera där, och att den var på väg! Och här kom den!! :D
När jag öppnade kartongen fann jag detta:
Och inuti paketet fann jag denna:
Den vackraste Tarotlek jag någonsin sett!! Jag är KÄR!!! Och den är lila!!! :D
När jag arrangerade korten för att fota dem så kom kortet "The Fool" och "Three of Cups" upp - som av en händelse...!
För mig så står kortet "The Fool" för att våga ta klivet ut i det okända och ha tillit, och "Three of Cups" står för firande (bl a). Och det stämmer ju så väl med vad jag står inför!!
Att våga sätta igång detta kräver verkligen ett stort mått med mod och snart ska vi ha invigningsfesten, så det var riktigt bra kort att få upp med tanke på vad jag står inför! :D
Tjohoo!! :D
Till "tantista" vill jag bara säga: TACK SOM FAN!! KRAM SOM FAN!! I love you!!
Nu ska jag packa ihop mina grejer och åka hem! Jag är hos min tvillinsyrra och har sovit över, för igår var jag iväg och tittade på genrepet av en musikal som hon är med i!

Anneli.

7 kommentarer:

tantista sa...

Oj, här blir man våldbloggad minsann;-) Anneli vad roooligt att du tyckte om Shadowscapes! Redan första gången jag såg den på nätet tyckte jag att det stod ditt namn på den! ...men säker kan man ju aldrig vara.

Stora bilder på korten kan man se på hennes egen sajt.

Kommer du ihåg att någon som lade tarot för dig för länge sedan (i den vevan då du flyttade ut i spenaten tror jag) sade att The Fool var din signifikator? Tre bägare är också ett av de gladaste korten att få och särskilt i ett skede som detta! Mitt i prick! Det här kan bara bli bra!

Anonym sa...

Jättefin tarotkortlek! Det finns många fina måste jag medge. Jag hade en med vampyrer ett tag... Hmf.

Kontenta: Ja, det är svårt att släppa taget, men i vissa fall är man tvungen. Men det är tur kärleken av den människan går att bära med sig, i livet även om personen inte finns kvar på jorden. <3

Anneli Sjögren sa...

tantista: Tack än en gång för den vackra Tarotleken!! Tack också för länken till konstnären som gjort den!!
Det STÅR mitt namn på den - med STORA bokstäver!!! ;-) Vilken tur att du såg det!!

Det där med kortet The Fool hade jag faktiskt glömt bort!! Men det var roligt att du mindes det!! Jag har alltid gillat det kortet och dess betydelse, så det måste ligga nåt i att det är min signifikator!!
Och som vanligt så har du rätt: Det här KAN bara bli bra!! :D

Vera: Så du har haft en Vampyr-period...!?! ;-)
Ha, ha!! :D

Störst av allt är kärleken...! Tur att den lever vidare i våra hjärtan oavsett vad som händer med någons kropp!! KRAM!!

Anonym sa...

Lila Tarokort - vill ha :-)
Min gamla lek är den traditionella gula och inte så uppmuntrande - längre

Anneli Sjögren sa...

3pa2: Ja, de här var riktigt fina!! Finns på adlibris, så det är bara att beställa!! :D
Kul att du också gillar Tarot!! :D
Den Tarotlek som jag använder som "jobblek" heter "The Quest" av Martin... nånting, och den är också jättefin - men inte så vacker som den jag fick av "tantista"!!
De traditionella tarotkorten tycker jag är lite för stela för min smak...! Gillar vackra kort med mycket detaljer och symboler!! :D

tantista sa...

Ja detaljer är ofta inspirerande och användbart när man tolkar. En recensent (på Amazon) tyckte att Shadowscapes-korten var underbara men att det var en dålig tryckning just för att många detaljer blivit svåra att se. Hon tipsade om konstnärens egen sajt - den som jag postade en länk till härovan - och att man kan gå dit för att bekanta sig med detaljerna så att man har dem i bakhuvudet när man sedan använder leken.

Anneli Sjögren sa...

Been there - done that!!! :D
Men tack för tipset ändå!!
Och jag håller med - det ÄR svårt att se detaljerna!! Men vackrare kort får man leta efter!!! Och de är lila....!!! :D :D :D
*Älskar*