Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 8 januari 2011

Det här är inte bilddagboken...

...men jag tänkte jag skulle visa dagen som varit i några bilder! :D
Min dag spenderades förstås i lokalen - det är såå mycket att göra!! Tur att jag har mina underbara vänner som jobbar som om de hade betalt!! ;-) (Synd bara att de inte får det...!)
Först ut har vi Tina. Hon är bara 11 år, men jobbade minst lika mycket som vi andra!! Hon var riktigt duktig på att måla och så har hon hjälpt mig att torka ur köksskåpen!!
Sen har vi Nettan och Tinas mamma Paula. Väggarna i det här rummet är färdigrollade så nu återstår bara "finliret" runt alla lister vilket är precis vad de sysslar med! :D
Här ses Nettan måla längst ner på pelaren som (tyvärr) finns i det jag kallar "samlingsrummet".
Leif den långe är den som får måla närmast taket!! Fast t o m han får stå på en stege för att nå allra högst upp!
Leif igen! Vid fönstren funkar det inte att måla med rollern, så här får det bli med pensel!
Här står min man Janne och målar det som ska bli behandlingsrummet. Det här rummet ska inte ha just några möbler; en bokhylla och kanske en liten bäddsoffa bara, så jag får plats med massagebänken med tillräckligt med svängrum runt omkring! Janne målar ovanför golvlisten i behandlingsrummet.
Sist men inte minst så är det jag som står och försöker se ut som att jag gör nån nytta!! ;-) Jag har aldrig någonsin målat förut, så det ni ser här är faktiskt när jag förlorar oskulden!!!
(-; Ha! ;-) (-; Ha! ;-) (-; Ha! ;-) (-; Ha! ;-) (-; Ha! ;-)
Lång kan man med bästa vilja i världen inte kalla mig så det gäller att sträcka på sig ordentligt!! Fast inte hjälpte det...!
Det är nog bäst att jag fortsätter med det jag gör bäst: fixa köket! Allt husgeråd är på plats nu - nydiskat i nystädade skåp och lådor!! :D
Imorgon ska samma gäng som idag fortsätta måla, och ett av rummen ska tapetseras.
Jag ska göra rent ugnen och plåtarna och fixa fikat som vanligt!! Maken till kaffesugna kompisar får man leta efter!! Ha, ha!! ;-)
Anneli - Soon In Da New House!! :D

7 kommentarer:

tantista sa...

Vilken fantastisk uppslutning! Fin gul färg, väldigt behaglig (men skulle behandlingsrummet inte vara rosa?)

Mohammedi sa...

hej hej, nice blogg

Lena sa...

Vad härligt med lite bildbevis. Så spännande att få se. Vad trevligt med så mycket hjälp som du får. Det brukar bli lite roligare då.

Anneli Sjögren sa...

tantista: Ja, visst har jag fantastiska vänner!! Behandlingsrummet blir rosa!!! Det är den gula färgen vi målar över!! Samlingsrummet däremot blir gult - men en ljusare gul än den som var i behandlingsrummet! :D Fler bilder utlovas!!

Mohammedi: Tack ska du ha!! Jag gör mitt bästa!! :D

Lena: Ha, ha!! Är du också uppe och nattsuddar!! ;-) Ja, jag tycket det var dags med några foton så ni fick se lite av lokalen!! Det var på tiden, så mycket som jag skrivit om den!
Ja, visst har jag fantastiska vänner!! Samma gäng + en till kommer imorgon! Och visst blir det mycket roligare när vi är fler som jobbar!! :D Det går som en dans!!

Mohammedi sa...

sv: hehe tack tack<3 ^^

Lena sa...

Gult är förresten min favoritfärg. Nu är det dags att lägga sig. Det är riktigt sent! Lyssnar på vinden och hur vattnet rinner utanför. Det är nog svårt för vattnet att veta vart det ska ta vägen.

Anneli Sjögren sa...

Lena: Ja, gult är en färg man blir glad av!!
Vattnet får ta den väg det kan! Det har liksom inget att välja på...! Men jag bävar för när all den här snön ska smälta....! Det kommer bli som sjöar lite överallt!!
Nä, nu ska jag iväg till lokalen och fortsätta fixa och dona! Ha en toppen dag!! :D