Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 31 januari 2011

Jag blir galen...!

Ja.... eller galnare, om det nu är möjligt...!! ;-)
Jag har försökt att ladda upp en video här på bloggen som jag tog i lokalen, men det vill sig inte!! Fast jag har försökt i flera timmar!!
Är det nån av er som vet hur man gör?? Tips mottages tacksamt!!
Men nu ger jag upp för ikväll - eller för i natt rättare sagt...!

Go' natt!!

Anneli.

6 kommentarer:

tantista sa...

Ingen aning men här är en lista med Bloggers egna poster om saken:)

http://buzz.blogger.com/search?q=upload+video

tantista sa...

(Du har väl hittat video-ikonen? I ovankanten av postningsfältet. Ser ut som en filmremsa. Klickar du på den så ser du vilka format som accepteras.)

Anneli Sjögren sa...

Tack för tips, tantista!! Har kollat in länken du skickade, men blev inget klokare...! För trött...!
Ikonen med filmremsan har jag förstås sett, men inte vilka format den accepterar. Jag får kolla lite noggrannare!!
Tack, tack, tack i alla fall!! :D

tantista sa...

Är formatet fel så kan man ändra det - fast jag vet inte hur. Googla.

Sen så kan det ha med storleken att göra också; jag hittade en uppgift om att det får vara max 100 MB på Blogger. Fast det var en gammal uppgift så jag vet inte om det stämmer längre. Men det är ju ännu en sak att googla på, kanske.

Jag kan inte bidra genom att själv försöka ladda upp för min Utforskare dör så fort jag försöker göra nåt som har med videos att göra...

tantista sa...

Du skulle kunna testa att ladda upp videon till YouTube och sedan "bädda in" den på din blogg.

Anneli Sjögren sa...

Tack för tipsen tantista!!
Jo, jag såg också det där med 100 MB och min video är större än så, så det kan vara därför!
Om man ska lägga upp på YouTube så måste man ha ett konto där, vilket jag inte har, och så VILL jag inte ha videon på YouTube...! Det räcker så bra med att ha den här...!