Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 5 januari 2011

Nostalgi

Mitt mellannamn borde vara Nostalgi - det håller nog de flesta som känner mig med om! Jag älskar gamla grejor, speciellt sånt som jag vet historien ikring, och särskilt speciellt om grejen tillhört nån som inte finns i mitt liv längre! Jag spar på grejer och har svårt att kasta...! Jag brukar skylla på att min morfar var skrothandlare...!!

Idag har jag haft en riktig nostalgidag!
Vad har jag gjort då, undrar ni kanske. Tro't eller ej, men jag har diskat!! (Jaha, tänker ni. Där kom beviset för att den där Anneli In Da House-bruden verkligen ÄR galen...!) ;-)
Men tillåt mig att förklara mig! Så här ligger det till:
Min lägenhet - Da House - byggdes ju ursprungligen i våran lada till min pappa som bodde där sista året han levde. För 9½ år sedan dog han, men hans saker är kvar där inne (förutom de som min tvillingsyster ville ha). Nu håller jag ju på att packa ihop allt och ta med till mitt nya Da House - lokalen i stan, och idag tog jag med massa husgeråd dit.
Det var en hel del saker som jag aldrig använt på alla de här åren, t ex några gratängformar och sockerkaksformar, och innan jag ställde in dem i skåpen i lokalen så diskade jag dem förstås! Då slog det mig att pappa var den sista som diskat och rört vid dem innan idag!!
Det är kanske ingen stor grej, men med mitt nostalgiska sinne så kändes det i alla fall!! Jag stod där och diskade och tänkte på min pappa och kände hur mycket jag saknar honom...! Men jag vet ju att han är med mig och ser vad jag gör och jag är helt övertygad om att han är så glad för min skull!!

Pappa i sin tur hade kvar en hel del grejor från sin mamma; min farmor. Det var också nostalgiskt att se och ta på dem! Bl a var där två nötknäppare, en äppelskalare och några porslinskannor som min farmor hade och som alltså var nya när förra seklet var ungt! De fick också följa med till lokalen! :D

Janne och min PSYCH-K-kompis slipade väggarna medan jag diskade och ställde in i skåpen, och imorgon ska vi börja måla!!
Jag är så trött så jag vet knappt vad jag heter, och mina fötter värker så jag knappt kan gå!! Men jag vet ju att det här är tillfälligt och att jag får nånting väldigt bra för mödan, så det får gå!! :D
Dessutom har jag vunnit en tävling idag på fina Veras blogg "Ekomuffin", så idag står jag ut med vad som helst!! :D

Anneli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ljusen är snart på väg! :)

Anneli Sjögren sa...

Härligt!! :D