Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 3 januari 2014

5:2 i backspegeln

Ännu en välbehövligt slö och händelselös dag. Jag njuter!! :D Snart nog ska jag börja jobba (på tisdag) och vardagsrutinerna börjar igen.

Janne och jag var in en sväng till stan i eftermiddags för att handla lite mat och då slank jag faktiskt in på jobbet för att gå igenom posten och se om det kommit nåt viktigt. Jag försöker vänja mig vid tanken på att börja jobba snart..!! ;-) Hihi..!!
Jag köpte mig en ny kalender när jag ändå var i stan. Jag har tittat på olika kalendrar sen början av december utan att hitta nån jag verkligen tyckte om, och den jag köpte idag var väl inte heller optimal... men jag tyckte så mycket om omslaget - och innehåller var helt Ok - så jag slog till! :D
Visst är den fin! :D

Nu när jag ska byta ut min gamla kalender mot min nya så roade jag mig med att räkna ut hur många fastedagar jag har haft sen jag började med 5:2-dieten (jag skriver alltid upp alla fastedagar). Det var rätt många...!
Av sammanlagt 276 dagar (sen den 30/3 -13 som var min första fastedag) och till nyårsafton så har jag fastat 96 dagar! Det innebär att jag nästan fastat 3 dagar i veckan i genomsnitt (2,875 fick jag fram på min räknare)! Och eftersom mitt mål har varit att fasta minst 2 dagar i veckan så kan jag konstatera att jag nått det målet med råge! Sweet! :D
Vikten då? Jo... det kunde och skulle ha gått bättre om det inte var för alla de supersmarriga bullarna, mjuka pepparkarorna och kardemummasockerkakorna på jobbet.... eller... om jag haft bättre karaktär menar jag...!! :P Men trots december månads viktuppgång på 3,2 kilo så har jag sammanlagt gått ner precis 9,5 kilo! Inte så illa pinkat av en trähäst, som min pappa skulle ha sagt! :P

Men nu ska jag blicka framåt! Till att börja med ska jag njuta av mina sista lediga dagar innan jobbet börjar! Och kanske försöka börja komma i säng lite tidigare än vad jag gjort under ledigheten...! DET vore en välgärning...

Anneli.

Inga kommentarer: