Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 27 januari 2014

Positivitet som läxa

Igår var jag "duktig" och gjorde min läxa från kursen som började i lördags. Konsten att leda dig själv in i mål heter den förresten! Läxan (som jag själv hade bestämt) var ju att skriva några affirmationer och börja läsa dem. Jag skrev bara en igår, men å andra sidan så läste jag några av mina gamla och tänker att jag ska förändra/förbättra några av dem så att de passar mig mer där jag nu befinner mig i livet.

Men det är inte bara att sätta sig ner och skriva! Nä, en stor portion inspiration behövs för att det ska bli något som verkligen stämmer med den jag är, de önskningar jag har och de mål jag vill nå! Den inspirationen har jag inte riktigt...

Jag önskar att jag orkade läsa, för då skulle jag läsa om mina böcker i ämnet - det skulle ge inspiration om något! Men tills jag får mina glasögon så tvivlar jag på att den orken infinner sig! Ända sen jag var på synundersökning före jul så är det som att jag är ändå tröttare bara för att jag helt plötsligt fattar hur dåligt jag ser och hur mycket jag anstränger ögonen hela tiden!! Det kanske låter knasigt, men så är det i alla fall! Och det mina vänner är Lagen om attraktion i ett nötskal: nu fokuserar jag mer på att jag ser dåligt, och så "får jag mer av det"! Eller som författaren James Redfield säger: "Where Attention goes Energy Flows; Where Intention Goes Energy Flows"!
Och det är ju faktiskt precis det affirmationer handla om: att fokusera på det man VILL ha, d v s ge/rikta sin energi till det man vill ha snarare än att rikta den mot vad man inte vill ha! Ingenting blir ju bättre av att gnälla/älta eller ens prata om det som är dåligt! Jag har aldrig hört talas om någon som har fått ett bättre liv eller löst nåt problem genom att älta/gnälla/vara negativ! Har ni?? Och det är ju i alla händelser roligare att tänka/fokusera på det som fungerar och är positivt, eller hur!?!
Nu menar jag inte att man bara ska strunta i de problem/svårigheter man kanske har - det är klart att de behöver lösas! Men är det nåt jag vet så är det att de inte kan lösas genom gnäll/negativitet!

Ett sätt att försöka lösa problem är faktiskt att affirmera! När man känner sig mer positiv har man lättare att se lösningar! :D

Nu ska jag äta lite mat och sen ska jag skriva och läsa affirmationer! Läxan måste ju göras - varje dag! Det är dealen! :D

Anneli.

Inga kommentarer: