Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 2 januari 2014

Bekännelser från köket

Ååååååh... Det kommer bli en låååång dag..... det känner jag på mig...!

Det har nog inte undgått nån av er att jag håller på med 5:2-dieten (sen 30 mars -13) och idag har jag årets första fastedag. Så långt är allt väl. Men i förrgår och igår gjorde jag avsteg från min annars rätt strikta ät-regim och tillät mig att äta både för mycket, "fel" saker och efter kl 20.00..!
I förrgår var det ju Nyårsafton och Adrian och jag lyxade till det med lite smaskens framför TV:n. Bland annat knäckte vi nötter och åt supergoda chokladpraliner, och sista biten stoppade jag nog in i munnen vid 23-snåret. (Däremot glömde vi att skåla i nåt vid tolvslaget...!) :P
Igår kväll hade jag tagit fram några bullar jag hade i frysen och så åt vi ostkaka till efterrätt + att vi delade på en stor skål popcorn - och allt detta efter kl 20.00!! Jag var dessutom proppmätt redan innan popcornen...

När man har överätit och ätit sent på det här viset så blir man så mycket hungrigare dagen efter! Det knorrar i magen och det är svårt att låta bli att tänka på mat...! Sett ur den synvinkeln är det ju jättebra att jag fastar just idag, men det känns så mycket svårare! Längtar till soppan ikväll och till imorgon när jag får äta "vad-jag-vill" igen!! :P

Men nu får det vara slut på de kulinariska utsvävningarna!! Dags att skärpa sig igen! Dock har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag äta... Som jag vet att jag har skrivit nån gång förut så känns det svårt att återgå helt till (min vegetariska variant av) LCHF, men jag vill i alla fall undvika socker och vetemjöl - så mycket vet jag! Och jag får väl börja så och se hur jag går vidare! Man måste inte veta allt i förväg, och improvisation är ju en av mina starkare sidor!! :D

God fortsättning på det nya året kära bloggläsare!

Anneli den hungriga.

Inga kommentarer: