Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 15 november 2010

Dag 1. Presentation av mig.

Eftersom det redan finns en liten presentation av mig här till höger så ska jag väl istället försöka beskriva vart jag kommer ifrån - inte bara geografiskt utan också lite från min uppväxt.

Jag är född i Stockholm på Södersjukhuset en kall februarisöndag och spenderade mina första två år i Västberga och sen resten av min uppväxt i Bandhagen. Min första egna lägenhet var i Björkhagen och där föddes mitt första barn. Ett par veckor innan barn nr 2 kom till världen flyttade jag med barnens pappa till Kärrtorp, till en större lägenhet. Alla de stadsdelar jag nämnt är söder om stan.
När barn nr 2 var 3 år var separationen med barnafadern ett faktum och han flyttade till en egen lägenhet, men trots det föddes vårat tredje barn 3 år senare!! Hmmm...! Hur nu det gick till...!! ;-) Frågar ni barnet i fråga så svarar hon att hon är resultatet av en biokväll och en kopp té - vilket faktiskt är sant!! Men vad han la i téet vet inte jag!! Men gravid blev jag!! *Blink, blink*
Lagom till 3:an skulle bli 2 år hade jag fått nog av Stockholm - jag stod inte ut med att känna att jag inte kunde skydda mina barn mot pedofiler och andra galningar som strukit runt på gatan vi bodde på (lång historia...), så jag packade ihop och flyttade till Dalarna, till samma by som min tvillingsyrra och våran pappa bodde i. I korthet kan man säga att; ensamstående trebarnsmamma utan jobb fick lån i bank och köpte sig ett hus!! Men där hade jag bara bott i ca 5 dagar när jag träffade Janne. Sen gick det undan!! Det tog 13 dagar innan vi var förlovade, 4 månader förrän jag var gravid, efter 9 månader sa vi "Ja" och efter precis 1 år flyttade barnen och jag hit till Avesta. Två månader senare kom barn nr 4 en varm augustidag.

4 år gick och jag hade bestämt mig för att sterilisera mig och fått tid till kuratorn man måste prata med först. Janne och jag diskuterade en sista gång det här med flera barn eller inte flera barn och det resulterade i att jag avbokade tiden hos kuratorn och knappt ett år senare kom barn nr 5!! :D Det har jag aldrig ångrat!! Men sen fick det bli stopp!!

Till våren har Janne och jag varit gifta i 17 år och vi bor kvar på samma ställe! Vi drömmer om att bygga ett Ekohus som jag faktiskt har ritat själv!! Vi får väl se om det kan bli verklighet nån gång!!

OK! Det här får räcka!! Det blev väldigt personligt - det var inte riktigt tänkt så när jag började skriva...! Men fingrarna dansar nästan av sig själva över tangentbordet och det var tydligen den här delen av mig som ville fram!

I morgondagens blogginlägg får ni veta ännu mer om mig och mitt liv! Om ni vill förstås!! Välkomna tillbaka!!

Anneli.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Den utmaningen har jag också sett på flera bloggar, men tänkt att det inte ät nåt för mig. Nu blev jag nästan lite sugen. Jättekul att läsa vem det egentligen är som knappar på tangenterna :)

Anneli Sjögren sa...

Eller hur!?! Sätt fart och skriv du med!! Sen måste man ju inte bli så personlig och utlämnande som jag lätt blir...! Men jag bjuder gärna på mig själv!!
Det är jätteroligt att lära känna sina bloggkompisar lite mera!! :D

tantista sa...

Är du född på Södersjukhuset! Där har ju jag jobbat! :D

Anneli Sjögren sa...

Ja, visste du inte det?? Linnéa föddes där hon också!!

Maria sa...

Va kul att få lite bakgrund :) Vilken supermamma du måste vara, inte många som skulle orka med 5 barn skulle jag gissa. Nu ska jag skriva om dagens tema på min blogg. Kram

Jannica sa...

Va kul skrivet :) Du verkar vara en toppenmamma!

Anneli Sjögren sa...

Maria: Tack för berömmet, men inte är jag nån supermamma precis...!! En 10-barnsmamma blev intervjuad i radion för rätt många år sen och hon svarade på frågan om hur hon hann med 10 barn att "Ett barn tog upp ALL min tid och 10 barn tar också upp ALL min tid" och så var det inget mer med det!!! Och det är precis så det är!! :D

Jannica: Tack!! Jag gör så gott jag kan och samtliga barn har blivit "välartade"!! :D (Fast det kanske är deras pappors förtjänst....!! ;-)

Anonym sa...

Ha, jag har bott i Kärrtorp med. Tihi. I det stora huset precis bredvid stationen (om jag nu inte minns fel). My gush. KSMB-trummisen bodde över mig minns jag. Eller något åt det hållet. Kul att höra din historia - blir riktigt sugen själv. KRAM

Anneli Sjögren sa...

VA'??? Har du bott i Kärrtorp, Vera??? När då?? Jag bodde där mellan 1985 - 1993.
Jo, du minns rätt; det står ett höghus alldeles bredvid Kärrtorps T-banestation!
Tänk vad världen är liten!! Vi kanske har träffats rent av?? :D

Lena sa...

Vilken härlig berättelse om ditt liv! Väldigt intressant och gripande.

Anneli Sjögren sa...

Tack Lena!! Va' roligt att du tycker det!! :D