Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 4 november 2010

Förvånande svar

Eftersom jag har skrivit en del om både min hälsa/ohälsa och PSYCH-K så tänkte jag att jag ska fortsätta på den linjen i detta blogginlägg och berätta om igår kväll.
Min "PSYCH-K-kompis" kom nämligen hit en sväng för att vi skulle balansera varandra. Jag började med att balansera med henne och sen när det var min tur så bestämde vi att - istället för att göra balanseringar med mig - fråga min kropp varför jag har fått hjärtsvikt och vad som skulle kunna hjälpa mig att bli frisk. Detta med hjälp av samma muskeltest som man gör vid PSYCH-K-balanseringar och Kinesiologi.
Sagt och gjort! Eftersom kroppen bara kan svara "ja" och "nej" (stark och svag) så fick vi försöka hitta på frågor och påståenden för att bena ut och närma oss olika tänktbara orsaker och lösningar.
Svaren min kropp gav gjorde mig minst sagt förvånad! Ja, kanske inte vilken typ av medicin som skulle hjälpa mig - för det hade jag redan "på känn" och vill prova. Homeopatmedicin var det enda jag testade "starkt" på!! Tyvärr på en sort som inte finns att köpa längre i Sverige, men jag får väl söka på internet! (Den finns med största säkerhet i Tyskland.)
Nä det som förvånade mig var orsaken till hjärtsvikten!! Enligt vad min kropp svarade så beror den på struman!! Det hade jag aldrig gissat!!
Jag har ju en sorts struma (knölstruma) som det inte finns nån behandling för - d v s inom den traditionella sjukvården! Men det finns inom Homeopatin!! Så nu blir det till att söka på nätet och kanske konsultera en Homeopat!

Det finns hopp om livet!! :D

Anneli.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah! Go, Anneli!

Jannica sa...

Hoppas du är okej =)

Anonym sa...

Jag är glad för att du kommit på vad det är! Jag hoppas att du får tag på homeopatmedicinen på något sätt och att du blir frisk snart!

Maria sa...

Vad spännande! Hoppas verkligen att det hjälper. Visst är det härligt att det finns alternativ till den traditionella sjukvården? Det är jag evigt tacksam för :) Kram

Anneli Sjögren sa...

Vera: You know I will!! :D

Jannica: Okej är väl ungefär det man kan säga att jag är just nu....! Men jag siktar på FRISK!! :D

Jenny: Ja, det känns bra att ha tillgång till en metod som man kan göra själv (eller... tillsammans med en kompis!!) utan att vara beroende av sjukvården! Jag hoppas också att Homeopatmedicinen går att få tag på och att jag blir frisk igen! Det är åtminstone vad jag siktar på!

Maria: Jag är också evigt tacksam för alternativ till den traditionelle SJUKvården!!
Friskvård är såå mycket bättre, eller hur!!

Anonym sa...

Men, det är klart ju...jag blir inte alls förvånad! Jag har faktiskt funderat också lite på det men du har sagt att du har kollat dina värden på sköldkörteln och att de är "bra". Problemet är att läkare har olika åsikter om vad som är "bra" värden och man kan må piss trots att de säger att "allt är bra"...
Men, homeopati tycker jag är superbra, det har hjälpt mig många gånger! =)
Hoppas du blir riktigt bra så du slipper äta mediciner i framtiden. Då kanske vikten också blir bra? När det är fixat med sköldkörteln vill säga...
Jag fattar bara inte en sak, varför kan de inte behandla knölstruman? Kan de inte operera eller något? De är annars så snabba med att förslå operation men du ska gå runt med det här?? Fattar inte riktigt... hmmm... Jag köper i alla fall inte riktigt sjukvårdens resonemang att man kan ha knölstruma utan påverkan på ämnesomsättningen, NÅGOT måste påverkas i alla fall, det är ju något som inte normalt ska finnas i kroppen...
Men men, jag är inte läkare så...
Hur som helst, det är bra att du inte ger upp Anneli! Kämpa på =)
Kramar och önskar en trevlig fredag!

Maria sa...

Japp det är så sant, och det är framtiden!! Det är jag helt övertygad om. Det bästa är ju såklart en kombination av all hjälp man kan få.

Anneli Sjögren sa...

Artemis: Vad som är bra och inte, är verkligen luddigt!! Till mig har läkarna sagt att mina sköldkörtelprover är "inom ramen för det normala", vilket egentligen inte säger någonting!! Läkarna har också verkligen understrukit att min övervikt inte har någonting med struman att göra! Men jag tvivlar, jag...!
Jo, då; operera kan man göra! Vad jag menade var att det inte finns nån medicin. Och jag vill ju helst inte behöva opereras - jag vill bli frisk!! Men jag får heller ingen operation av sköldkörteln förrän jag får stora besvär av den, typ svårt att svälja eller andas!
Det är den Svenska SJUKvården, det!!

Maria: Ja, så är det!! Men det läskiga är att det bara är den traditionella SJUKvården som gäller i det här landet!