Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 15 november 2010

En bloggutmaning!

Från denna blogg har jag plockat upp en "bloggutmaning" som jag tyckte var rolig: att skriva 30 blogginlägg på 30 dagar som var och en har ett givet tema! Dock har jag modifierat ett par av titlarna så att det blir mera "jag", men i stort sett är det efter samma som Marias.
Syftet är att ni ska få lära känna mig bättre! Ni som också har en blogg får gärna göra samma sak så att vi alla lär känna varandra lite mer!!

Det här är de olika temorna, dag för dag:
Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här har jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Så här bor jag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Vad vill ni veta om mig?
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Det första blogginlägget om mig kommer senare i eftermiddag/kväll!!
Stay tuned!!

Men när jag ändå skriver så kan jag lika gärna berätta om morgonens vikt och mätresultat:
Trots att jag tycker att jag varit "duktig" veckan som gått så visade vågen på 1 ynka hg upp, och måttbandet på + 1 cm! :-( Och jag som hoppats och trott att det gått lite åt andra hållet!!
Ja, ja!! Jag fortsätter min kamp!

Men nu ska jag göra lite annat innan jag sätter mig här igen!!
På återseende!

Anneli.

3 kommentarer:

Jannica sa...

Men om man kör bra en vecka så kan kroppen få muskler. Så har det iaf blivit för mig. Så bli inte ledsen än :)

Anonym sa...

Vad spännande! Jag såg det hos Maria också - funderade på att haka på det med. Jag ska fundera lite på det. :)

Anneli Sjögren sa...

Jannica: Jag har inte kört i bara en vecka...! Men det beror iof vad du menar med "kört"...! Det ända jag har "kört" är LCHF-kosten, men den har jag ju hållit på med i 1½ år ungefär!!
Tränar gör jag tyvärr inte.. jag vet att jag borde, men har ingen ork, lust och dessutom för ont!

Vera: Jaaa! Haka på du med!! Det är ju jättekul att få veta lite mer om varandra!! :D