Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 29 november 2010

Dag 15. Mina drömmar.

Förutom att återfå hälsan så är min största dröm att bli snuskigt rik!!
Inte för att jag personligen har nåt behov av att vältra mig i pengar eller bli nån krösus, utan för att jag har såå mycket jag skulle vilja bidra med!!

I ett blogginlägg från den 1:a augusti - "Varför MLM och varför Kyäni" (Det finns en länk till det högt uppe i högerkolumnen) skrev jag:
Bl a vill jag bygga upp och starta ett holistiskt Hälsohem som har humana priser så folk verkligen har råd att komma dit!
Jag vill bygga upp en SOS barnby i något land där det behövs, ett hem/verksamhet för uteliggare, ungdomsverksamhet, ålderdomshem med hälsohemsinriktning, driva kvinnoforum, en affär med bara ekologisk mat och andra miljömässigt försvarbara produkter, starta en snabbmatskedja med nyttig, ekologisk, vegetarisk mat....... Ja, ni hör ju! Jag kan blåsa hur mycket pengar som helst!!!


Det som är lite roligt är ju att i och med min nya lokal så kan jag förverkliga åtminstone delar av de drömmarna!! Skrev jag inte härom dagen att jag i lokalen vill ha en kvinnogrupp t ex!?! Nån form av ungdomsverksamhet funderar jag också på om det går att få plats med där! Och jag har tänkt att om det finns några som är intresserade så kan man göra större inköp av hälsokost tillsammans för att få ner priserna! Så ni ser; jag är redan på gång!! :D Och det utan att vara snuskigt rik!! :D
Om jag kan åstadkomma det ovan skrivna utan de där pengarna - tänk då bara vad jag kan göra när jag har alla de där pengarna!! :D

Till sist ska jag ge en liten statusuppdatering om dagen:
Vikt och mått: ingenting upphetsande...! 2 hg ner och samma midjemått som förra veckan.

I förmiddags var jag på Avesta Lasarett för att bli kopplad till ännu ett Holter-EKG, d v s en 24-timmarsregistrering av hjärtrytmen. Så imorgon kl 10.00 ska jag vara tillbaka för att bli avkopplad (ha, ha, ha!! Var får jag allt ifrån?? ;-)!! Sen får vi se vad som händer - det ligger i läkarens händer...!! (-; Fniss ;-)
Nä, nu är det bäst att jag slutar medans ni fortfarande står ut med mig...!! :D
Ha det!!

Anneli.

6 kommentarer:

tantista sa...

lol@ "avkopplad ha ha ha var får jag allt ifrån"...! Nä nu är det väl på tiden att våra drömmar slår in. Vad är det här, var har det hängt upp sig nånstans? ;-)

Anneli Sjögren sa...

Lugn, bara lugn!! De är beställda och på väg!! :D

Maria sa...

Vilka drömmar!! Jag kommer till ditt holistiska hälsohem, jag lovar :)

Anneli Sjögren sa...

Du är så välkommen till mitt holistiska hälsohem!! Du kanske rent av vill ha jobb där!?! :D Det kan nog behövas en Yogainstruktör!!

Anonym sa...

Jag kommer jag med, men det vet du ju redan! <3

Anneli Sjögren sa...

Jajjamensan!! :D Det räknar jag iskallt med!! ;-)