Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 25 november 2010

Dag 11. Mina syskon.

Jag är yngst av 5 barn.
Egentligen fick min mamma 6 barn, men nr 3 dog när han bara var 2 veckor gammal. Det är en tragisk historia som jag inte tänker dra här, men jag kan ändå passa på att säga att det måste vara nåt av det överjävligaste man kan vara med om - att förlora ett barn!!

MEN; nu ska jag ju berätta om de 4 syskon jag har kvar!

Min äldsta syrra är nästan 15 år äldre än jag. Hon bor typ halvårsvis i södra Indien och jobbar som volontär hos Amma som är en slags "guru" fast ändå inte... Svårt att förklara...! Amma gör massor av gott för fattiga, gamla och sjuka! Äldsta syrran har 2 barn och 11 barnbarn!!

Brorsan är nästan 13 år äldre än jag. Han har jobbat som bilmekaniker sen han var väldigt ung, men blev sjukpensionerad för en del år sen. Brorsan var min hjälte och stora förebild när jag var liten! Bl a så lärde jag mig att svära och röka tack vare honom...!! ;-) Svär gör jag fortfarande, men rökt har jag inte gjort på 20 år!! Brorsan har också slutat!! :D Han har 3 barn och 3 barnbarn.

Mittensyrran är 6 år äldre än jag. Vi delade rum när vi var små och då tyckte jag att hon var en gnatig kärring som bara tjatade på att jag skulle hålla undan mina leksaker och bädda min säng! Gissa om jag var glad när hon fick eget rum!! :D Mittensyrran fick sitt första barn redan när hon var 18 år och valde att bli hemmafru. Sen fick hon ett barn till några år senare. På grund av skadorna hon tilldrog sig vid en bilolycka blev hon tidigt sjukpensionerad. För ca 8-9 månader sen fick hon sitt första barnbarn!!

Tvillingsyrran är 1 timme äldre än jag! Hon har alltid retat mig för att jag är minst! När vi fyllde 15 blev hon "byxmyndig" före mig, när vi vart 18 var hon myndig före mig, o s v. Men jag kontrar med att hon blir gammal före mig!! :D Tvillingsyrran är en riktig sångfågel och teaterapa som har ett eget coverband och spelar teater och musikaler så fort hon får en chans!! Just nu repeterar hon in en revy!! 4 barn har hon klämt ur sig, men har inga barnbarn än!

Ja, det var lite kort om mina älskade syskon!! :D

Anneli.

6 kommentarer:

Lena sa...

Det stämmer nog att paprikan heter ramiro. God var den, gjorde sallad med quinoa bl.a. och mina persiljebiffar. Härligt med många syskon. Måste i säng. Är så trött!

Anneli Sjögren sa...

OK! Natti, natti!! :D

Eva sa...

Härligt att läsa om dina syskon :-) Själv har jag alltid drömt om en storasyster. Har bara en äldrebror som jag inte har kontakt med :-(

Men du, vad intressant att höra att du också uppmärksammat det där ljudet. Då kanske du också börjar inse att det pågår en massa märkliga saker? Många tror ju inte riktigt på det jag skriver, inte förrän de själva börjar uppleva ett och annat...

Vad tror du själv om det här? Skulle verkligen vara intressant att höra eftersom du är medial också.

Kram,
Eva

Lesly Valencia sa...

Hej hej, allt bra? Så du är uppväxt i Bandithagen, haha :) Jag har bara varit där i ett par dagar eftersom att jag åkte på praktik. Blir säkert bra.

Ja jag ska ta fler bilder på träningarna, många verkar tycka det är kul att se :)

Roligt att läsa om din stora familj, så du har en tvilling syster. :D Hur är det? Är ni lika?

Kramar

susanne sa...

Roligt med presentation av dina syskon. Oj då jag visste inte att du var tvilling
ha det gott
kramar

Anneli Sjögren sa...

Eva: Jag har hört den där pipande högfrekventa tonen i öronen lite då och då i hela mitt liv och alltid antagit att det var nåt med hjärnan eller nåt sånt - att det skulle ha nån annan betydelse eller orsak har liksom aldrig slagit mig in förrän jag läste det du skrev...! Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Som jag säkert redan berättat så är jag väldigt skeptisk och söker alltid naturliga förklaringar i första hand.
Men visst pågår en massa saker som ter sig märkliga och som "vanligt folk" inte märker av!

Lesly: Kära gamla Band(it)hagen...!! De har byggt massa nya hus där sen jag flyttade därifrån!! Men centrum är sig ganska likt!!
Nä, min tvillingsyrra och jag är inte speciellt lika! Det finns bilder på henne här på bloggen på ett par ställen, bl a nån gång i mitten av september har jag för mig.

Susanne: Ja, det ingår i den här bloggutmaningen jag har hoppat på att dag 11 skriva om sina syskon! :D
Ha det gott du med!! Kram!