Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 20 juli 2012

Beslutsångest

What to do, what to do...??
Nettan och Helene har i flera dagar kokat ihop "nåt fuffens" och även per telefon konfererat med Janne till och från. Jag har anat ugglor i mossen men inte fått veta nånting!! Förrän idag!
I några dagar har jag vetat om att Nettan och Helene skulle komma hit idag kl 13.00 för att prata med mig om det här de har kokat ihop så strax innan de kom satte jag på tévatten och kokade kaffe. Janne skickade jag ut för att torka av utemöblerna så vi kunde sitta i trädgården. :D

Nettan inledde samtalet med att säga att det här som de hade planerat för mig var för att de är rädda om mig och vill att jag ska bli frisk och må bra. Jaha, tänkte jag... nu ska de dra iväg med mig på nåt jäkla gym eller nåt...!! Men icke!!
Jag ska - om jag vill - få en liten hund så att jag måste ta mig ut på promenader varje dag!! En HUND!!!
Det är nämligen som så att Nettans syster har en 14 månaders jycke som är en blandning av Chihuahua och Volpino som hon ska omplacera. Och som av en händelse kom då Nettan att tänka på mig...!!

VA??? En hund...!?!?! Ska jag ha hund??? Men... ååååååååh... jag vet inte...!! Det är ju ett stort ansvar - även om hunden är liten! Orkar jag ta det ansvaret?? Klarar jag av att ta mig ut på dagliga promenader?? Jag vill ju gärna ha hund... men är det verkligen vad jag vill??

Janne säger att om jag säger Ja till hunden så är det också jag som får ta ansvar för den! Det är JAG som får ta de där dagliga promenaderna!!

Men åååååååååh!!! Jag är sååå sugen på att säga Ja!! Men samtidigt är jag rädd att ta på mig för mycket..!! What to do, what to do??

Visserligen får vi ta hem hunden på prov nån månad eller så, men på den tiden hinner man ju fästa sig vid den...!! ♥

Ja, det här tål att tänkas på!! Men imorgon kommer jag att träffa Nettans syrra och prata med henne, och nästa steg blir att Janne och jag åker och hälsar på för att få träffa lilla Klarissa som hon heter vovsingen och sen får vi se...!! Fortsättning följer!!

Apropå imorgon så blir det inget blogginlägg då, för jag är på BUS hela dagen och kvällen!!
I förra lördagens blogginlägg nämnde jag ju att jag var med och planerade en möhippa och imorgon går den av stapeln!! Så nu ska jag se till att komma i säng så jag orkar hänga med på allt kul!! Adios så länge!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: