Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 27 juli 2012

Så mycket vackert

Jag hade kameran med mig idag när jag var ute på promenad med Bolla och här kommer ett axplock av fotona jag tog:
Har ingen aning om vad de flesta av alla blommor heter...! Är detta Renfana tro??
Detta är i alla fall Rölleka!! Så mycket vet jag!! :D
Men det här då?? Jag har inte en susning!! Men humlan är söt!!
De här blommorna minns jag från min barndoms somrar på Kiholm utanför Södertälje! Men vad de heter... Ingen aning!!
Vilda hallon!! De är de godaste!! :P
Rallarros tror jag dessa fina lila blommor heter. Lila är min favvofärg!! ♥
Vitklöver - men det vet väl alla!?!
Den här fina nyponrosen växer i vår trädgård! Nyponrosor doftar sååå gott!!

Sen har det plockats lite godsaker i trädgården också:
 Jordgubbar!!
 Hallon!!
Kantareller!!

Av jordgubbarna gjorde jag en smulpaj:
Hallonen frös jag in, och kantarellerna blev smörstekta:
 På bilden här inunder syns min del av kantarellerna! Mums!!
Så som ni ser har jag haft en fantastiskt god dag i flera bemärkelser! :D Det hoppas jag att ni också har haft!!

Vill ni ha receptet på jordgubbspajen så finns den på min matblogg: http://lchfveggiestyle.blogspot.se/2012/07/efterrattspaj-och-kakor-lchf-style.html

Anneli.

Inga kommentarer: