Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 14 juli 2012

Stugsittardag

Vad gör man en dag då ingenting är inbokat?
Ja, jag har i alla fall använt min helt obokade dag till att bara sitta inne i huset! Vilket inte är samma sak som att sitta sysslolös!!

Trots rejält nattsudd natten till idag var jag uppe kl 9.30. Efter de sedvanliga morgonbestyren tog jag och masserade in en blandning av kokosolja och ricinolja i håret och satte upp det med en snodd. Så har jag gått hela dagen och tänker även sova med det och inte tvätta ur det förrän imorgon förmiddag.
Just ricinolja ska ju vara bra för hårväxten och det är det jag vill testa! Imorgon ska jag be Janne ta kort på mitt hår och om en månad eller två och en eller två oljeinpackningar till ska jag se till att bli fotad igen för att se vad som hänt.
Fina Leslita gjorde det på sin blogg för ett tag sen och det syntes verkligen skillnad på henne!! Gå gärna in på hennes blogg och titta på hennes bilder och se vad hon skrivit om det. I vänstermarginalen där, under kategorin "no poo" hittar ni det!

Vad har jag mer gjort idag då? Jo, nånting som jag tycker är otroligt svårt men roligt: lekt arkitekt!! Janne och jag har ju en dröm om att få bygga det "perfekta huset" och jag har redan ritat ett för ett par år sen. Men det huset är jättestort och nu när vi snart bara har ett barn kvar här hemma så känns det som lite "overkill"!
Men trots att jag suttit flera timmar med ett rutat block, linjal, penna, huskataloger och bilder på internet så har jag inte lyckats få till det! Men jag fortsätter till jag är nöjd!! Vet dock inte om jag hinner imorgon för då ska jag först tvätta ur all oljan, sen träffa Nettan m fl för att planera en möhippa (är bjuden på bröllop i augusti) och efter det ska jag göra PSYCH-K med min kompis Katarina. Men blir det inte imorgon så blir det en annan dag!! :D

Nu ska jag se till att komma i säng liiite tidigare än förra natten... d v s dags att avsluta detta blogginlägg!!

Anneli.

Inga kommentarer: