Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 29 juli 2012

En vecka går fort...

Nu har jag haft Bolla här en hel vecka. En vecka som har gått väldigt fort!!
Det märks på henne att hon känner sig mer hemmastadd nu; hon är mer frimodig och lite mer självständig än förut. Men hon vill fortfarande vara med mig hela tiden!
Jag jämför t ex med förra söndagen - hennes första dag här. På kvällen tog jag ju med henne till lokalen då jag skulle träffa min kompis Katarina för att göra PSYCH-K. gjorde hon noll och inget väsen av sig! La sig under soffan och låg där till vi skulle åka hem!
Idag - en vecka senare - träffades Katarina och jag i lokalen igen, och denna gång försökte Bolla pocka på uppmärksamhet nästan hela tiden, ja så till den milda grad att jag funderade på att gå ut och hämta buren från bilen och stoppa in henne där medan vi gjorde PSYCH-K med varandra!! :P Men det gick bra ändå!

Katterna är fortfarande rädda för Bolla, och Bolla för dem! Men de har i alla fall börjat nosa lite på varandra så framsteg görs även där! Fast det morras mer än det nosas än så länge...!

Nu ska vi strax ut på dagens sista pinkrunda. Och apropå pinka så "småpinkar" det ute just nu! Men det är rätt skönt att gå ut en liten stund ändå och få sig en nypa frisk luft! Tur också att jag köpte de där nya skorna, för de är bl a gjorda med Gore-tex så att man ska hålla sig torr om fötterna. Bra det, för jag äger inga stövlar! :P

En sista uppdatering innan vi går ut: den 16/7 skrev jag om att jag hade haft oljeinpackning i håret ett dygn, och nu sitter jag här med en ny likadan inpackning. Den ska få sitta på till imorgon förmiddag så den också får sitta i ett dygn. Jag tror ju inte att håret har vuxit så det syns på bara 2 veckor så det blir nog inget foto på mitt hår imorgon, men jag lovar att skriva och lägga ut bilder om ett tag när det förhoppningsvis hänt nåt!!

Men nu blir det pinkrunda med Bolla! Over and out!!

Anneli

Inga kommentarer: