Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 8 april 2016

Berättelsen om igår

Nu tänkte jag skvallra lite om gårdagen, och då närmare bestämt om seansen som Katta och jag åkte på.
Om du inte läste mitt blogginlägg som jag skrev i går innan vi åkte, så ska jag bara tala om att igår skulle min mamma ha fyllt 90 år om hon hade levt, och jag hoppades och önskade att hon skulle komma som en kontakt på seansen.
Mediumen Marjaana Hellberg och Helena Vestin
(Bilden ärligen stulen på deras hemsida!)

Redan innan Marjaana och Helena från Spiritualistiska Sällskapet Engelen i Smedjebacken kom in i rummet där vi satt och väntade på att det hela skulle börja, så kände jag att mamma var där. Ja, jag är ju medial själv, så det är kanske inte så konstigt att jag kunde känna av henne... men det ökade ju mina förhoppningar om att hon också skulle "komma igenom som kontakt" som man säger på det spiritualistiska lingo't! ;o)

Det här var en lite ovanlig seans... Den började med att Helena och Marjaana tog in 3 kontakter var, och sen tog de in en kontakt tillsammans, d v s de turades om att prata med samma andeperson, som visade sig vara en pappa till nån i publiken.
Både Marjaana och Helena var jätteduktiga och fick fram riktigt specifika saker om de andepersoner de hade kontakt med! Det var också en väldigt rolig seans; Helena var förutom ett duktigt Medium även väldigt, väldigt rolig, så många skratt blev det! :o)

Seansen avslutades med att Helena läste av ett par personer i publiken med hjälp av jättefina bilder hon hade gjort med vaxkritor och strykjärn; så kallad Encaustic Art, och Marjaana gjorde samma sak fast med Tarotkort. Båda var riktigt klockrena och kunde berätta saker om den de läste av som de omöjligt hade kunnat veta!

Men mamma då... fick jag någon kontakt med henne (mer än det jag kände av själv)?
Nej tyvärr inte! Hon tyckte nog att det räckte med att jag visste att hon var där! Det fanns andra som behövde få höra ifrån sina "nära och kära" bättre än jag. Och så är det på seanser: De som bäst behöver det är de som får kontakt!

Men jag är jätteglad att vi åkte Katta och jag, trots att ingen av oss fick nån egen kontakt. I bilen hem pratade vi om våra upplevelser och jag tror att vi var lika nöjda båda två! :o)
Det här gör vi om tycker jag!

Anneli.

Inga kommentarer: