Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 11 april 2016

Ketchupeffekten?

I förra blogginlägget nämnde jag att jag kanske skulle sticka lite och att det var länge sen jag gjorde det. Men inte 17 blev det nån stickning... Far och son ville se en film, så jag sällade mig till dem framför TV:n istället.

Men idag, redan medan jag stod och borstade tänderna efter att jag vaknat, så hade jag bestämt mig för att idag skulle jag sticka! När jag sen kom ner till köket för att äta frukost sa Janne att det stod i Annonsbladet att det behövdes fler språkcaféer, så jag tog upp tidningen för att läsa artikeln.
(Klicka på bilden så kommer den upp större)
Fotot till artikeln är tagen då när det var mingel och utställning av våra alster den 9 mars, och när jag tittade lite närmare på den så såg jag min språkvän Adalet, som står i röd jacka med ryggen åt fotografen! Kul! :o)
I artikeln stod det bland annat att det även finns ett språkcafé i Nyhyttan (den lilla byn som jag bor i), där de också stickar (och virkar och syr). Varför har inte jag vetat om det?? De träffas varje måndagseftermiddag i "Logen" i Nyhyttan, och jag blev jätteglad och tänkte att jag skulle gå dit nu när mitt vanliga språk/stickcafé har slutat.

Jag fotade artikeln för jag tänkte att jag skulle skriva om det här på bloggen (precis som jag också har gjort nu) men innan jag hade kommit så långt att jag ens börjat på detta blogginlägg så kom Janne in med posten. Överst i högen låg ett kuvert med mitt namn på och jag öppnade det genast. Döm om min förvåning (och glädje) när jag såg innehållet:
Det startar redan ikväll! :o) Gissa tre gånger vem som kommer att åka dit?!? ;o)
Jag har verkligen saknat att kunna åka på stickcaféet och träffa alla härliga människor jag lärt känna där och nu kan jag gå på två stick/språkcaféer samma dag om jag vill! :o) Snacka om från  noll till hundra på ett litet kick! Och det är väl det som kallas ketchupeffekten - när allting kommer på samma gång! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: