Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 23 april 2016

Min kreativa ådra

Jag har egentligen aldrig sett mig som en speciellt kreativ människa, men andra har sagt till mig att de tycker jag är jättekreativ! Och jag har alltid undrat vad de baserar det på...

I ett synonymlexikon står att läsa att synonymer till Kreativ är: skapande, nyskapande, nydanande, idérik, produktiv, initiativrik, uppfinningsrik, påhittig, fantasirik och fyndig. Hmmm... Ja, men då ÄR jag väl kreativ då! :o)

Min kreativa ådra har jag ärvt från både min mamma och min pappa som var väldigt kreativa människor - var och en på sitt eget sätt. (Men om det är generna eller ett socialt inlärt beteende kan jag inte säga...)

Just nu får min kreativitet mest utlopp i stickning och färgläggning i min målarbok, men även mellan varven i min matlagning, när jag likt Kajsa Warg hittar på nya recept baserat på vad som finns i skåpen.

Det enda kreativa jag har gjort idag är att fästa trådarna i min 11:te bambudisktrasa så den är helt färdig nu(!), samt börjat på min 12:te:
Som ni ser så har jag bytt tillbaka till de gul/orangea garnerna. Lite variation skadar inte! :o)

Nu ska jag ut till köket och även vara lite kreativ där! Jag har färska champinjoner, aubergine, lök, och en ostkant jag tänkte fixa min middag av! Få se om jag kanske hittar nåt annat jag kan slänga i också! Det är nästan lika spännande varje gång, för man vet aldrig i förhand vad det blir!! ;o)

Anneli.

Inga kommentarer: